The Culinary Agency: eerste bureau in Nederland exclusief voor online groei van horecaketens

De groei van horecaketens versnelt. Maar online strategieën groeien lang niet altijd mee. Met meer vestigingen en grotere ambities neemt de behoefte toe aan een professionele, schaalbare online aanpak. In reactie daarop lanceert het Haarlemse marketingbureau Goeiezaak.com vandaag hun nieuwe label; het eerste Nederlandse bureau dat zich volledig toelegt op de online groei van horecaketenformules.
Inspelen op specifieke ketenuitdagingen
Waar horeca binnen de marketingbranche vaak als één brede sector wordt behandeld, kijkt The Culinary Agency juist naar de specifieke dynamiek van ketens. Snelgroeiende franchiseformules, schaalbare concepten en multi-venue merken hebben andere vragen dan zelfstandige horecazaken. “Groeien als keten vraagt om meer dan alleen vestigingen openen. Je hebt een online aanpak nodig die is onderbouwd met data, schaalbaar is én je merk versterkt. The Culinary Agency is onze manier om die vertaalslag voor ketens concreet te maken,” aldus Maarten Eikelenboom, oprichter van The Culinary Agency en eigenaar van Goeiezaak.com.
Praktijkervaring in horeca legt fundament voor aanpak
The Culinary Agency is ontstaan uit succesvolle samenwerkingen met formules als Hudson Bar & Kitchen, De Pizzabakkers en Potaé. Hier bleek steeds weer dat een horecaketen in korte tijd versneld en meetbaar kan doorgroeien, wanneer strategie, data en uitvoering goed op elkaar zijn afgestemd. Zo leidde de datagedreven aanpak bij De Pizzabakkers tot een verdubbeling van de ROI op lokale advertentiecampagnes.
Datagedreven strategie
Die bewezen aanpak heeft Eikelenboom nu gebundeld in een gespecialiseerd label dat opgebouwd is uit een team van horeca-specialisten. Juist bij ketens komt de waarde van een schaalbare aanpak, de hoeveelheid data van meerdere vestigingen en centrale regie volledig tot zijn recht. “We hebben onze jarenlange kennis van datagedreven strategieën voor e-commerce weten door te ontwikkelen naar een aanpak die werkt voor de Horeca”, aldus Eikelenboom.
Daarnaast adviseert het bureau over het inzetten van horecatools, zoals reserverings- of loyaliteitssystemen. Niet elke oplossing past bij elke formule en veel tools worden nog niet optimaal benut. The Culinary Agency helpt ketens om hierin bewuste keuzes te maken en die inzichten door te vertalen naar effectieve marketing.
The Culinary Agency is vanaf vandaag live. Meer informatie is te vinden op www.theculinaryagency.nl.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.