Industry Wire

Geplaatst door The New Boys' Network

The New Boys’ Network rondt investeringsronde af om groei van creatieve bureaus Mr.Prezident en Fresqo te versnellen

Creatieve bureaus Mr.Prezident en Fresqo krijgen een financiële injectie van drie informal investors en zetten zo hun internationale strijd tegen saaie en complexe zakelijke communicatie voort.

Na vijf jaar organische groei heeft The New Boys’ Network deze maand een investeringsronde afgerond. De kapitaalinjectie zal worden gebruikt om de teams en operationele processen van de creatieve bureaus Mr.Prezident en Fresqo te versterken in hun strijd tegen saaie en complexe corporate communicatie. De bureaus werken voor Internationale en lokale klanten waaronder Hyundai, KPMG, ABN AMRO, de HvA en Dell.

De drie betrokken particuliere investeerders komen uit het eigen netwerk en geloven in de visie van de twee jonge ondernemers. Naast kapitaal brengen deze informal investors ruime ervaring mee vanuit zowel de bureauwereld als het bedrijfsleven.

“Nu we de investeringsronde succesvol hebben afgerond, zullen we ons primair focussen op het aantrekken en behouden van nog meer talent om zodoende verder op te schalen. Het is nu zaak om in toenemende mate verantwoordelijkheid bij het team neer te leggen waardoor wij als oprichters uitsluitend bezig zijn met het behalen van onze creatieve en commerciële doelstellingen. We hebben aangetoond dat de potentie enorm is, nu gaan we het waarmaken,” vertelt Bosschaart over de toekomstplannen van Mr.Prezident en Fresqo.

The New Boys’ Network is het bedrijf waar de bureaus Mr.Prezident (bedrijfspresentaties) en Fresqo (illustraties en animaties) onder vallen. Deze specialistische bedrijven bieden een complementair dienstenpakket aan waarmee corporates, overheid- en onderwijsinstellingen worden geholpen bij het structuren en visualiseren van bijvoorbeeld presentaties, pitches, onderzoeken en rapporten.

“Nog voordat we Mr.Prezident oprichtten, kwamen wij tot een bijzondere inzicht. De wereld van bedrijfspresentaties leek na de introductie van Powerpoint ruim dertig jaar stil te hebben gestaan. Hoe groot of gaaf een merk aan de buitenkant ook was, in de vergaderruimtes werd het saai, juist daar waar klanten geïnspireerd en werknemers gepassioneerd moeten worden. Door complexe verhalen van onze klanten te simplificeren en op onze eigen wijze te visualiseren, creëerden we een soort presentatie die nieuw was voor onze klanten en industrie. Binnen no time werkten we voor grote namen uit heel Europa en Amerika. De klanten herkenden het talent binnen ons team en vroegen zodoende ook naar andere soorten content. Denk aan animatiefilms, infographics, drukwerk en huisstijlen. Hier is onze tweede agency Fresqo uit voortgekomen,” vertelt oprichter Paul van Hattem.

“Beide bureaus, de groei en internationale expansie naar New York en Singapore hebben we uit eigen zak gefinancierd. Erg leerzaam en uitdagend, maar hierdoor misten we op sommige momenten wel slagkracht en zijn we in de optiek van velen een best kept secret,” legt mede-oprichter Pieter Bosschaart uit, die verantwoordelijk is voor de commerciële strategie van beiden bureaus.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht