Industry Wire

Geplaatst door the people's valley

The people’s valley ontwikkelt het eerste e-commerce platform van de baggerindustrie

the people’s valley ontwikkelde voor IHC Merwede, leverancier van efficiënte schepen en equipment voor bagger- en natte mijnbouwactiviteiten, het eerste e-commerce platform van de baggerindustrie. Met het platform; MyIHCMerwede.com, kan IHC Merwede haar klanten, service engineers en toeleveranciers nog beter bedienen. Inmiddels is de eerste webshop order een feit.

Het e-commerce platform is gebouwd op basis van klantbehoeften. Samen met IHC Merwede selecteerde the people’s valley drie pilot klanten en vertaalde hun behoeften door naar het e-commerce platform. Deze drie klanten zijn bij alle fasen van de bouw betrokken gebleven als klantpanel. the people’s valley blijft technisch verantwoordelijk voor het huidige platform en de doorontwikkeling daarvan.

IHC Merwede speelt met het platform in op de huidige kansen die e-commerce biedt voor optimale service en bestelgemak. Momenteel vinden klanten er de configuratie van hun schepen, de bijbehorende manuals en kunnen zij snel en gemakkelijk reserveonderdelen bestellen.
”De samenwerking tussen IHC Merwede en the people’s valley was uitstekend. We hebben de eindklanten van IHC Merwede tijdens het gehele proces betrokken, wat heeft geresulteerd in een platform waar de doelgroep graag mee wil werken. Door gebruik te maken van schaalbare technologie kunnen we op een gemakkelijke manier extra toegevoegde waarde bieden aan de klanten van IHC Merwede”, aldus Maureen Verdegaal, managing director the people’s valley.

Inmiddels zijn IHC Merwede en the people’s valley bezig met verdere ontwikkelingen van het platform. Zo kunnen klanten straks beter anticiperen op kosten en onderhoud dankzij onderhoudsvoorspellingen, krijgen ze instructievideo’s over het gebruik en onderhoud van hun equipment en zal de huidige documentatie ondersteund worden met een 3D-visualisatie van het schip. Daarmee kunnen monteurs nog eenvoudiger benodigde onderdelen vaststellen.

”Life Cycle Support is niet te koop: het is een commitment naar onze klanten. Via de web portal kunnen klanten onderhoudsinformatie raadplegen en eenvoudig relevante OEM parts bestellen. Dit draagt bij aan ons commitment om onze installaties best in class te houden over de life cycle van het schip”, aldus Frank van den Ouden, Manager Product Management & Innovation IHC Merwede.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht