Geplaatst door Het PR Bureau

TheFork versnelt de internationale expansie wereldwijd

AMSTERDAM, 28 februari – Restorando, een toonaangevend platform voor online restaurantreserveringen in Latijns-Amerika is overgenomen door TheFork. Hierdoor breidt het toonaangevende platform voor het online ontdekken en reserveren van restaurants in Europa zijn aanwezigheid uit in Latijns-Amerika met 18 steden en 8 landen.

TheFork, een TripAdvisor®-merk, heeft zijn aanwezigheid in Latijns-Amerika versterkt met de overname van Restorando, een toonaangevend online restaurant-reserveringsplatform in Latijns-Amerika, dat jaarlijks door meer dan 4,5 miljoen mensen wordt gebruikt. Door de overname overname voegt TheFork 3.500 nieuwe restaurants toe aan het TheFork-netwerk, waardoor het totale aantal van meer dan 60.000 restaurants over de hele wereld wordt bereikt. TheFork zal nu actief zijn in acht Latijns-Amerikaanse landen: Argentinië, Mexico, Colombia, Brazilië, Uruguay, Panama, Chili en Peru. TheFork, dat al in Brazilië actief is als TheFork.com.br, zal nu beschikbaar zijn in 18 nieuwe steden en zijn leidende positie consolideren in Brazilië en Zuid-Amerika.

TheFork, overgenomen door TripAdvisor in mei 2014, heeft zijn positie als Europees marktleider in reserveringen voor online restaurants verstevigd door strategische overnames en organische groei in de afgelopen vijf jaar. Bovendien is TheFork ook actief in Australië. Met deze overname zet het bedrijf zijn internationale expansie voort en versterkt het zijn wereldwijde aanwezigheid in Europa, Oceanië en Latijns-Amerika met meer dan 60.000 restaurants in 18 wereldwijde markten.

“We zijn erg blij dat Restorando, het favoriete platform voor restaurants en consumenten in Latijns-Amerika, nu deel uitmaakt van de TheFork-familie. Deze overname zal ons helpen meer gasten elke dag over de hele wereld te verrassen”. zegt Bertrand Jelensperger, senior vice-president van TripAdvisor Restaurants en oprichter van TheFork.

Twee bedrijven, dezelfde missie en filosofie
Restorando werd in 2011 opgericht door Frank Martín en Franco Silvetti en ondersteunt restaurants door reserveringsstatistieken en klantinformatie te kunnen bijhouden om nieuwe gasten aan te trekken, te behouden en te vergroten.
Beide bedrijven zijn opgericht door visionaire leiders die op de marktbehoeften anticipeerden als de digitalisering van restaurantreserveringen, delen Restorando en TheFork dezelfde filosofie en geest: de plaats zijn waar iedere consument eenvoudig de beste restaurantervaring kan ontdekken, vinden en plannen, voor de beste prijs.
“We zijn erg trots om samen te werken met TheFork, om met restaurants te blijven samenwerken om de ervaring van elke gast te verbeteren en om meer van deze bedrijven online reserveerbaar te laten worden” aldus Frank Martín CEO en mede-oprichter van Restorando.

“Restorando is een innovatief bedrijf dat blijk geeft van een groot vermogen tot technologische ontwikkeling, iets wat voor ons van cruciaal belang is. Ze hebben het juiste DNA en de juiste cultuur om ons te helpen ons bedrijf te ontwikkelen en de digitalisering van restaurants in Latijns-Amerika te stimuleren: een pioniersgeest, vastberadenheid om te streven naar de beste, sterke relaties met restaurants en een fantastische kennis van deze regio van de wereld” zei Marcos Alves, hoofd van Iberia, Australië en LATAM bij TheFork.

Op korte termijn zal het platform blijven fungeren als het merk Restorando, maar zal het in de komende maanden uiteindelijk overstappen naar het merk TheFork. De voorwaarden van de overname worden niet bekendgemaakt.

TheFork: 10 jaar digitalisering van de restaurantindustrie
TheFork is de voor de hand liggende keuze geworden bij het boeken van een restaurant en de onmisbare tool voor restaurants om boekingen te optimaliseren en om gasten aan te trekken en te behouden. Deze overname versterkt de positie van TheFork in Latijns-Amerika en helpt zijn internationaal leiderschap in de markt te consolideren. Dit is de negende acquisitie in de afgelopen 5 jaar voor het bedrijf (opgericht in 2007), dat in 2015 Mytable en Restopolis in Italië kocht; BestTables in Brazilië en Portugal; Iens/SeatMe en Couverts in Nederland, Sneat en Tous Au Restaurant in Frankrijk en Dimmi in Australië. Daarnaast is het bedrijf actief in Spanje, Frankrijk, Zwitserland, België, Denemarken en Zweden.

* EINDE BERICHT *

Over TheFork
TheFork, een TripAdvisor®-merk, is Europa’s toonaangevende online restaurantreserveringsplatform, met wereldwijd een netwerk van 55.000 restaurants en 21 miljoen bezoeken per maand. Het platform opereert als “LaFourchette” in Frankrijk en Zwitserland, “ElTenedor” in Spanje, “TheFork” in Nederland, Italië, België, Portugal, Brazilië, Zweden, Denemarken en Australië. Daarnaast is het ook actief in het Engels als “TheFork.com”. TheFork helpt restaurateurs om gasten te bereiken en inspireert consumenten om Nederland culinair te verkennen via TheFork app en website. Dagelijks helpt TheFork bezoekers het ideale restaurant te vinden voor ieder moment. Evenals op TripAdvisor, kunnen gebruikers eenvoudig een restaurant selecteren op basis van hun voorkeuren (bijvoorbeeld locatie, type keuken en gemiddelde prijs), gebruikersbeoordelingen raadplegen, beschikbaarheid in realtime controleren en direct online reserveren. Daarnaast worden er via het online reserveringssysteem van TheFork genaamd TheForkManager, gasten bij restaurants geplaatst. Met het reserveringssysteem kun je als restaurateur je reserveringen en het gastenbestand beheren, de werkzaamheden stroomlijnen en uiteindelijk je service en inkomsten optimaliseren. Dit gaat volgens de Yield Management principes van prijs en variabele afhankelijkheid van tijd. Voorbeelden die met succes zijn gebruikt in de reis- en hotelindustrie. Uit eten gaan begint en eindigt bij TheFork, een essentiële schakel tussen restaurants en hun gasten.

Over TripAdvisor
TripAdvisor® is de grootste reiswebsite ter wereld** en helpt reizigers het meeste uit elke reis te halen. Met meer dan 702 miljoen beoordelingen en meningen over ’s werelds grootste keuze aan reisvermeldingen van meer dan 8 miljoen accommodaties, luchtvaartmaatschappijen, attracties en restaurants, biedt TripAdvisor reizigers de kennis van vele anderen om ze te helpen bij het kiezen van verblijven, vluchten, bezienswaardigheden en eetgelegenheden. TripAdvisor vergelijkt daarnaast de prijzen van meer dan 200 hotelreserveringswebsites, zodat reizigers de laagste prijs kunnen vinden voor het juiste hotel. Websites met het TripAdvisor-merk zijn beschikbaar in 49 markten en zijn onderdeel van de grootste reiscommunity ter wereld van 490 miljoen unieke bezoekers per maand* die allemaal het meeste uit elke reis willen halen. TripAdvisor: Beter advies. Betere prijs. Betere reis.

TripAdvisor, Inc. (NASDAQ: TRIP) beheert en onderhoudt via zijn dochtermaatschappijen websites met 20 andere reismediamerken: www.airfarewatchdog.com, www.bookingbuddy.com, www.citymaps.com, www.cruisecritic.com, www.familyvacationcritic.com, www.flipkey.com, www.thefork.com (inclusief www.lafourchette.com, www.eltenedor.com), www.gateguru.com, www.holidaylettings.co.uk, www.holidaywatchdog.com, www.housetrip.com, www.jetsetter.com, www.niumba.com, www.onetime.com, www.oyster.com, www.seatguru.com, www.smartertravel.com, www.tingo.com, www.vacationhomerentals.com en www.viator.com.

*Bron: comScore Media Metrix for TripAdvisor-websites, wereldwijd, september 2018 **Bron: TripAdvisor logbestanden, 3e kwartaal 2018