“Thermen Bussloo, van per post naar digitaal met Add to Favorites en Tripolis Solutions”

Wellnessresort Thermen Bussloo bracht één keer per kwartaal hun magazine Intens met nieuws, acties en kortingsbonnen uit. Om meer sturing naar online te realiseren, meer vanuit de behoefte en het gedrag van de klant en vaker en inhoudelijker te kunnen communiceren is Intens-magazine omgevormd naar een gedifferentieerde e-mailstrategie. Samen met Add to Favorites is de eerste stap gezet om zo veel mogelijk adressen van post naar e-mail om te zetten.
De ontvanger staat zeker open voor digitaal contact
Door een duidelijke boodschap, de optie om zelf je voordeel te kiezen en de wens om kortingen te blijven ontvangen heeft 20% van het relatiebestand binnen twee weken zijn of haar e-mailadres doorgegeven. Daarnaast leiden de eerste e-mailings op deze bestanden tot een even groot aantal kortingsbonnen dat gebruikt wordt als normaal vanuit het magazine. Een groot succes. Bijkomend voordeel is dat van de nieuwe e-mailadressen alle gegevens goed verzameld zijn. Hierdoor kan voortaan gericht en persoonlijke communicatie plaatsvinden op basis van voorkeuren, profiel en gedrag. Belangrijke elementen voor succesvol e-mailen. En passend bij de klantbeleving en betrokkenheid die Thermen Bussloo wil bereiken. Dat hiermee nog aanzienlijke kosten worden bespaard, maakt het plaatje compleet.
Vervolg
De eerste stap is nu gezet en moet worden vastgehouden. Veel verschillende e-mailmomenten zijn onderdeel van de strategie, waardoor de ontvanger meer en meer betrokken raakt. Juist ook met de opening van het Themren Bussloo hotel kan hier optimaal gebruik van worden gemaakt.
Lianda van Dam (Manager Marketing & Sales Thermen Bussloo) vertelt: “de organisatie was in eerste instantie huiverig om deze stap te zetten, want je weet niet zeker of de gast deze aanpak zou gaan waarderen. Add to Favorites heeft ons helpen inzien dat de gasten dit juist wel willen en het goed past bij onze dienstverlening en informatievoorziening. De resultaten spreken voor zich.”.
Joris de Bruijne (Business development & consultancy director Add to Favorites) vult aan: “Thermen Bussloo is een goed voorbeeld van het feit dat e-mail, mits op de juiste manier ingezet, een zeer effectief communicatiemiddel is. We kijken uit naar de nog vele campagnes en acties die gaan komen. Wat dit is nog maar de eerste stap.”
Over Thermen Bussloo
Thermen Bussloo is één van de mooiste en meest exclusieve sauna-, beauty- en wellnessresorts van Nederland, gelegen aan het prachtige meer van Bussloo (vlakbij Apeldoorn op de Veluwe). Zelf deze beleving ervaren? Meld je aan via www.thermenbussloo.nl
Over Add to Favorites
Add to Favorites verzorgt klantcommunicatie en marketing via het kanaal e-mail. Dat doen we door middel van ons "total e-mail model”, vanuit de overtuiging dat e-mail meer is dan een marketingkanaal alleen. Add to Favorites profileert zich als specialist voor alle vormen van e-mailmarketing. Van e-mailnieuwsbrieven tot het centraliseren van procescommunicatie via e-mail, Add to Favorites heeft hiervoor alle kennis, software en diensten in huis.
Over Tripolis
Tripolis Solutions, opgericht in 1999, is een van de eerste en meest dynamische e-mail service providers (ESP) in Europa. Tripolis ontwikkelt services en technische oplossingen op het gebied van multichannel dialogue marketing software voor e-mail, mobile en social marketing. Met deze oplossingen help Tripolis haar opdrachtgevers bij het aangaan, onderhouden en uitbouwen van relaties. Diensten worden geleverd via een netwerk van industry leading partners.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.