Geplaatst door ON2IT

Threat Talks Podcast: de complexiteit van authenticatie

ON2IT, de managed cybersecurity dienstverlener, en AMS-IX, beheerder van één van de grootste internetknooppunten ter wereld, kondigen vandaag een nieuwe aflevering van de Threat Talks podcast aan.

Elke dag worden we geconfronteerd met alarmerende nieuwsberichten over datalekken en gestolen inloggegevens. Als jij hier slachtoffer van wordt, kunnen criminelen toegang krijgen tot jouw bankrekeningen, medische dossiers, bedrijfsgeheimen en meer. Daarom is het van essentieel belang om sterke authenticatie te gebruiken. Hoe robuuster de securitymaatregelen, des te minder aantrekkelijk je wordt als doelwit voor criminelen. In deze aflevering gaan Luca Cipriano, Lieuwe Jan Koning en Harald Bosman dieper in op de dreigingen rondom authenticatie.

Tijdens de podcast worden de meest recente tactieken besproken die cybercriminelen gebruiken om persoonlijke gegevens te stelen. Er wordt dieper ingegaan op het belang van wachtwoorden en of deze nog steeds adequaat zijn. Daarnaast worden verschillende hacks besproken, zoals Google OAuth MultiLogin, Outlook kwetsbaarheden en Ivanti Endpoint Manager (EPM). Ook wordt er gekeken naar alternatieve methoden om wachtwoorden te vervangen en wordt het belang van Multi-Factor Authenticatie benadrukt.

De podcast kun je beluisteren en downloaden via: https://threat-talks.com/the-authentication-apocalypse/