Geplaatst door Thuisbezorgd.nl

Thuisbezorgd.nl introduceert iPad-app

UTRECHT, 26 NOVEMBER 2012 — De Nederlandse eten-bestelsite Thuisbezorgd.nl heeft vandaag de eerste versie van haar nieuwe gratis iPad-app gelanceerd. Met de introductie van de app speelt het bedrijf in op het explosief stijgend aantal mobiele bestellingen in Nederland, waarbij steeds vaker ook via de mobiele versie van iDEAL betaald wordt.

De iPad-app is de eerste versie die Thuisbezorgd.nl ontwikkelde, maar kent nagenoeg dezelfde functionaliteit als de website. Uniek aan de iPad is dat de locatie van de gebruiker direct herkend wordt, waardoor het ingeven van een postcode niet meer nodig is. Ook kan de gebruiker door de vele menukaarten bladeren, zoals ook door een boek gebladerd kan worden. Vooral in steden als Amsterdam, waar het aanbod erg groot is, is dit een veel prettiger manier van het bekijken van de verschillende menu's.

Directeur Jitse Groen : "De iPad is voor Thuisbezorgd.nl een fantastisch apparaat. De gebruiker kan immers gemakkelijk vanaf zijn bank eten bestellen, waar hij eerder nog naar een PC diende te lopen".

Het bestellen van eten via een mobiel apparaat is de afgelopen twee jaar sterk gegroeid. In Nederland is het nu reeds zo dat meer dan 20% van de bestellingen bij Thuisbezorgd.nl mobiel is. In vergelijking met de andere merken van Takeaway.com in het buitenland, het hoogste percentage. Het bedrijf verwacht dat binnen twee jaar meer dan de helft van alle bestellingen via een mobiel apparaat zal plaatsvinden, waarvan een goed deel via de iPad. Thuisbezorgd op de iPad ondersteunt tevens de gangbare betaalmethoden iDeal en PayPal.

Thuisbezorgd.nl was reeds beschikbaar op de iPhone en op Android telefoons. Voor alle andere apparaten is er de mobiele website, die twee weken geleden vernieuwd werd.