Industry Wire

Geplaatst door Ticketrunner

Ticketrunner integreert met belangrijkste ticketaanbieders en wordt omarmd door grote Nederlandse festivals

Amsterdam, 16 mei 2018 – Ticketrunner, de Duitse aanbieder van brand ambassador software voor events, maakt vandaag bekend dat het  geïntegreerd is met bekende ticketaanbieders als Eventbrite, Paylogic, Universe, Ticket.io, Eventix, Reservix. Ook de eerste festivals maken gebruik van de dienst. Amsterdam Music Festival (NL), Bootshaus (D), Sea You Festival (D), New Horizons Festival (D) en Tante Mia Tanzt (D) zetten met behulp van Ticketrunner hun fans in om via social media het event te promoten. Naast festivals in Nederland en Duitsland wil Ticketrunner snel uitbreiden naar de rest van Europa.

Ticketrunner helpt events om meer tickets te verkopen en de zichtbaarheid onder de doelgroep te vergroten. Om deze groei te stimuleren maakt Ticketrunner het mogelijk voor ambassadeurs om punten te verdienen met elke actie die ze ondernemen. Het creëren, delen of engagen van content op social media en natuurlijk het direct verkopen van tickets aan vrienden en volgers, worden gecompenseerd met punten. Deze punten zijn in te ruilen voor gratis kaarten, meet & greets en andere exclusieve ervaringen. Siamak Ghofrani, verantwoordelijk voor marketing en business development bij Ticketrunner: ”Ticketrunner helpt bij het creëren van meerdere contactmomenten tussen een merk en potentiële klanten. Via vrienden ontvangen zij gepersonaliseerde aanbiedingen en content die relevant is voor ze. Deze aanbevelingen zijn een manier van marketing die meer authenticiteit uitstraalt en zorgt voor een hogere conversie.”

NEONSPLASH

Ticketrunner is in 2017 opgericht door Florian Eckelmann, Farooq Haider and Siamak Ghofrani. Eckelmann en Ghofrani kennen elkaar al langer, zij waren het die met NEONSPLASH Paint-Party® aan de basis stonden van de kleurrijke paint parties. Voordat ze dit bedrijf in 2015 verkochten, verwelkomden ze meer dan 1 miljoen bezoekers tijdens bijna 250 NEONSPLASH-events door heel Europa. Hun ervaring in de organisatie en marketing van evenementen en hun ambitie om festivals te helpen om succesvol te zijn, resulteerde in het oprichten van Ticketrunner.

Millennials vertrouwen op hun vrienden

De laatste cijfers laten zien dat festivalbezoekers tot vier keer vaker overgaan tot het kopen van een ticket door het aanraden van een vriend of vriendin dan door een willekeurige conventionele advertentie. “Dit is niet alleen op basis van onze eigen ervaring als event organisatoren, maar dit zien we ook terug in de data op basis van de meest recente brand ambassador campagnes van allerlei evenementen,” zegt Siamak Ghofrani, “We kunnen zonder twijfel concluderen dat millennials zich veel minder laten leiden door advertenties en pas iets kopen als het door vrienden wordt aangeraden.”

Over Ticketrunner

Ticketrunner is een online platform dat het voor events en merken mogelijk maakt om door hun fans het product te laten promoten. Events en merken profiteren van een eigen brand ambassador programma en de kracht van een persoonlijke aanbeveling zonder gedoe met Excellijsten, de logistiek van ticketverkopen of problemen met het monitoren.

Ticketrunner is gebouwd door en voor event organisatoren. De huidige oprichters van Ticketrunners waren de mensen achter het wereldberoemde NEONSPLASH Paint-Party® concept. Zij organiseerden 250 events op toplocaties wereldwijd. Mede dankzij deze ervaring is Ticketrunner de meest gebruiksvriendelijke en best presterende brand ambassador tool. Ticketrunner kun je gemakkelijk koppelen met Eventbrite, Paylogic, Universe, Ticket.io, Reservix/ADticket, Eventix, Ticket2Go and Olaii.

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond