TIE Kinetix introduceert nieuwe channelmarketing-oplossing om klantbetrokkenheid te verhogen via Twitter

TIE Kinetix (NYSE Euronext: TIE Kinetix), aanbieder van software-oplossingen die iedere stap in de levenscyclus van e-commerce faciliteren, introduceert de Social Media Syndication-oplossing. Deze nieuwe oplossing is een aanvulling op het Content Syndication Platform van het bedrijf. Het is ontwikkeld om organisaties te helpen bij het nauwkeurig, effectief en dynamisch verspreiden van hun marketingboodschap via de Twitter-accounts van alle partners. Potentiële nieuwe verkoopmogelijkheden kunnen zij vervolgens op partnerniveau verzorgen en benutten. Klant Siemens neemt de nieuwe oplossing als eerste in gebruik.
Twitter is uitgegroeid tot één van de meest invloedrijke sociale kanalen voor zakelijk gebruik. Het heel gericht inzetten van Twitter voor marketingdoeleinden biedt bedrijven die verkopen via het partnerkanaal een groot voordeel.
De Social Media Syndication-oplossing van TIE Kinetix helpt marketing content via partners te verspreiden. Berichten kunnen, bijvoorbeeld door een leverancier, via de Twitter-accounts van partners worden verzonden zonder dat zichtbaar is dat een andere organisatie het verstuurt. Als geïntegreerde feature binnen het Content Syndication Platform worden PDF’s in tweets dynamisch voorzien van de branding van de desbetreffende partner. Alle links in tweets sturen traffic direct naar de website van de partner die de tweet verstuurde. Leveranciers die gebruik maken van deze oplossing kunnen tweets koppelen aan de juiste content – en leadgeneratie tools en zo de conversies op de partnerwebsites via Syndication laten verlopen. Hiermee worden traffic en leads naar de channel partners gestuurd om de verkoop te stimuleren, waar beide partijen van profiteren.
TIE Kinetix-klant Siemens Enterprise Communications neemt de nieuwe oplossing als eerste in gebruik. De oplossing wordt ingezet om indirecte partners te helpen de klantbetrokkenheid te verbeteren via Twitter. “Veel van onze partners zijn kleine resellers met beperkte marketingmiddelen”, zegt Robin Pilcher, Hoofd Global Channel Marketing bij Siemens Enterprise Communications. “De oplossingen van TIE Kinetix die we al inzetten zorgen ervoor dat onze productinformatie nauwkeurig en consistent wordt verspreid via de websites van onze partners. Dit zorgt voor een optimale webbeleving voor de klanten van deze partners en tegelijkertijd houden we de integriteit van ons merk intact.”
“Veel van onze resellers beschikken niet over de content, tijd en middelen die nodig zijn voor een effectieve social media-aanpak”, vervolgt Pilcher. “De Social Media Syndication-oplossing biedt ons de mogelijkheid om de aanwezigheid van onze resellers op Twitter te verzorgen door onze content automatisch te verspreiden naar hun volgers. Vervolgens kunnen zij zelf het contact met potentiële klanten aangaan en nieuwe verkoopkansen benutten.”
“Deze oplossing biedt organisaties de mogelijkheid om niet alleen hun eigen Twitter-volgers te bereiken maar ook de volgers van hun partners”, zegt Jan Sundelin, CEO bij TIE Kinetix. “Dit vergroot het bereik van de beschikbare marketingmaterialen aanzienlijk en zorgt voor meer verkoop en omzet voor alle partijen. Twitter is een belangrijke social marketing tool in het huidige bedrijfsleven. We zijn verheugd dat we onze klanten deze nieuwe oplossing kunnen bieden zodat zij hun social media-aanpak kunnen verbeteren en hun marketinginspanningen optimaal kunnen benutten.”
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.