Industry Wire

Geplaatst door Happiness

Tijd voor Happiness in Amsterdam

Het Creative Consultancy Agency dat een 145-tal talenten telt in België, Frankrijk en Vietnam, zet hiermee haar purpose ‘Spreading Happiness, anywhere’ kracht bij. Niet voor niets veranderde het eind 2022 haar URL al in ‘happiness-anywhere.com’. ​

Naast Brussel, Parijs en Ho Chi Minh City hoort daar nu dus ook een Nederlandse vestiging bij. Happiness Amsterdam wordt geleid door vier co-oprichters: CEO/Business Partner Iris Minnema (o.a. ex DDB Amsterdam, DDB Dubai, Grey Amsterdam), Strategy Partner Daan de Raaf (o.a. ex DDB & Tribal, JWT/WundermanThompson) en Creative Partners Nik Sluijs en Joey Boeters (o.a. ex Fitzroy, WundermanThompson, INDIE, DuvalGuillaume).

Het bureau heeft haar eigen Amsterdamse versie van het Happiness familiewapen
“Geen creatie voor de creatie. Geen strategie om de strategie. Alles werkt samen naar 1 doel toe: Happiness verspreiden, ook via het werk.”
Karen Corrigan, Co-Founder & CEO van Happiness Anywhere:

“We zijn heel erg blij met het team dat Happiness zal verspreiden in Amsterdam. Mensen met één voor één een top track-record in ons zwaar onderschatte vak. Met net zoals bij Happiness Anywhere opnieuw een vrouw als CEO en een combinatie van frisse creatieve toptalenten en een ervaren topstrateeg. Samen vormen ze het Creative Management van het bureau. Geen creatie voor de creatie. Geen strategie om de strategie. Alles werkt samen naar 1 doel toe: Happiness verspreiden, ook via het werk.

Geoffrey Hantson, CCO Happiness Anywhere vervolgt:

“Dit doen we reeds sinds 2021 voor Markplaats met Daan De Raaf als hoofdstrateeg. Vanaf nu zullen ook Iris, Joey en Nik zich bij het team vervoegen en samen met mij en Karen de purpose-gedreven communicatie van Marktplaats en het Belgische 2dehands verder vormgeven. Dit kernteam kan een beroep doen op alle talenten binnen Happiness Anywhere, voor Marktplaats en alle andere merken die nog volgen.”

Het volledige interieur komt – hoe kan het ook anders – van Marktplaats. De verkopers zijn geportretteerd met het desbetreffende item.
“In het huidige tijdsbeeld is er echt behoefte aan werk waar mensen blij van worden.”
De kracht en wetenschap achter Happiness

Daan de Raaf legt uit: “In het huidige tijdsbeeld is er echt behoefte aan werk waar mensen blij van worden. Doordat het ze goed laat voelen, maar ook omdat ze nieuwe dingen ontdekken, het een spanning vermindert, een probleem oplost of verbinding met anderen versterkt. Sterke ideëen op vernieuwende manieren, die tot stand komen op een wijze waar ook de klanten blij van worden.”

“Optimisten hebben meer succes dan doemdenkers. En merken die vanuit optimisme en positivisme naar hun business issues kijken zijn succesvoller.”
Iris Minnema vult aan: “Optimisten hebben meer succes dan doemdenkers. En merken die vanuit optimisme en positivisme naar hun business issues kijken zijn succesvoller. Hetzelfde geldt voor de aanpak van communicatie – merken die positiviteit delen doen het gewoon beter dan andere merken. Daarom willen wij – met tools gebaseerd op gedragswetenschappen – merken helpen om happiness te verspreiden.”

“We kijken er naar uit om wat van de optimistische Belgische reclamementaliteit naar ons thuisland te brengen.”
Voor Nik Sluijs & Joey Boeters komen er veel dingen samen.

“We hebben er nooit een geheim van gemaakt dat onze tijd in België ons veel heeft gebracht, zowel op persoonlijk als op carrièrevlak. We kijken er naar uit om wat van de optimistische Belgische reclamementaliteit naar ons thuisland te brengen. En om mee te bouwen aan een positieve cultuur waarin creativiteit kan floreren. Met de Happiness Anywhere-filosofie hebben we bovendien kans om werk voor lokale én internationale klanten te combineren, wat we altijd graag doen.”

Vliegende start

Het bureau heeft een vliegende start met projecten voor zowel Happiness Anywhere klanten als Marktplaats en SPA, als eigen projecten voor Nationale Vacaturebank en Soilmates.

Over Happiness Anywhere

Het van origine Belgische creative consultancy agency heeft sinds de oprichting de ambitie te strijden tegen ‘impossibilities and negativity’ door merken te helpen happiness te verspreiden. Het bureau is meerdere malen tot Agency of the Year verkozen in België en Vietnam, en in 2020 nog verkozen tot een van de ‘10 Best and Bravest agencies on the Planet’ door Contagious. ​

www.happiness-anywhere.com

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht