TikTok luidt een nieuw tijdperk van Creative Bravery in op het Cannes Lions Festival

Amsterdam, 17 juni 2024 – Creatieve vrijheid en experimenteren zijn tegenwoordig essentieel in marketing om je doelgroep effectief te bereiken. TikTok viert de merken en creators die op het platform die creativiteit naar een hoger niveau tillen en roept de industrie op om deze Creative Bravery te omarmen tijdens het Cannes Lions International Festival of Creativity. Het afgelopen jaar is entertainment drastisch veranderd. Consumenten hebben meer keuze en vrijheid dan ooit tevoren. Op TikTok ontdekt onze community voortdurend nieuwe trends en ideeën. Deze diversiteit aan ervaringen en creativiteit stimuleert gemeenschappen om zich te vermaken en te vernieuwen. In dit nieuwe tijdperk van entertainment heeft de TikTok-community wereldwijd nieuwe standaarden gezet voor saamhorigheid, culturele invloed en impact. Marketeers omarmen TikTok op steeds innovatievere manieren, waardoor een nieuw tijdperk van best practices in marketing ontstaat. Wij noemen deze transformerende mindset “Creative Bravery”, een combinatie van nieuwsgierigheid, verbeeldingskracht, kwetsbaarheid en moed. “Entertainment is fundamenteel veranderd. Consumenten hebben meer keuze dan ooit en gebruiken entertainment om nieuwe dingen te ontdekken. Als merken willen doorbreken op TikTok, moeten ze Creative Bravery integreren in hun dagelijkse strategieën in plaats van het af en toe te tonen. Degenen die dit omarmen zullen uiteindelijk de grote winnaars zijn.” “Tijdens de Cannes Lions van dit jaar moedigen we marketeers aan om kwetsbaarheid te omarmen en creatieve grenzen te verleggen. We onderzoeken hoe nieuwe creatieve tools en technologie creativiteit op grote schaal mogelijk maken en tegelijkertijd de zakelijke impact vergroten” zegt Blake Chandlee, President, Global Business Solutions. In Cannes laten we zien hoe marketeers wereldwijd deze mentaliteit kunnen omarmen om verder te groeien. Creative Bravery begint met cultuur TikTok omarmt snel culturele momenten zoals het Met Gala en Eurovisie Songfestival en katapulteert producten naar viraliteit. Creativiteit stimuleert meer creativiteit en inspireert nieuwe vormen van storytelling op TikTok. Merken die Creative Bravery tonen op TikTok bouwen diepere banden op met communities. Ze prikkelen de nieuwsgierigheid van gebruikers, draaien traditionele verhaallijnen om en vergroten het vertrouwen van hun doelgroep. Op TikTok waarderen gebruikers onverwachte verhalen die verteld zijn op boeiende en verrassende manieren. Merken moeten zich kwetsbaar durven opstellen en hun publiek bij het volledige proces betrekken. Het publiek wil meer dan alleen een eenmalige aankoop; ze willen kunnen vertrouwen in het merk en zijn waarden, en dat merken positieve, maatschappelijke veranderingen teweegbrengen. Creator community als kern van authentieke verbinding Communities en creators willend at merken samen met hen deel nemen aan hashtags en trends, en nog belangrijker, om oprecht te blijven. Authenticiteit is wat content op TikTok voedt en als merken de kloof tussen hen en hun doelgroep willen overbruggen, moeten ze proberen de conventionele reclamenormen te doorbreken. Marketeers zien dat creators een positief effect hebben op hun bedrijfsresultaten: 58% van de TikTokers zegt dat ze merken eerder vertrouwen nadat ze erover hebben gehoord van creators [1]. TikTok heeft geïnvesteerd in de ontwikkeling van verschillende oplossingen waarmee creators geld kunnen verdienen met contenten merken optimaal kunnen profiteren van de waarde die creators toevoegen. Creative Bravery op schaal Van het tot leven brengen van merkpersoonlijkheden met muziek en geluid, tot het inzetten van makers om merkverhalen te vertellen met TikTok One, en het benutten van Symphony AI creatieve tools om creativiteit te maximaliseren: marketeers moeten nieuwe creatieve tools en technologie omarmen om creativiteit op schaal te ontsluiten. Maak contentcreatie makkelijker met onze oplossingen. Bespaar tijd en schaal snel met deskundige partners en tools: |
|
Bezoek onze immersieve ruimte in het Carlton Hotel tijdens het Cannes Lions festival, open voor het publiek van maandag 17 juni tot vrijdag 21 juni. [1] TikTok Marketing Science Global Creators Drive Commerce Study 2022, uitgevoerd door Material |
|
BERICHT VOOR DE REDACTIE Over TikTok Bezoek www.tiktok.com voor meer informatie |
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.