Geplaatst door TinQwise

TinQwise Newbies: onboarding journeys voor elk bedrijf

Hilversum, 24 juni 2019 – Digital learning bureau TinQwise lanceert een nieuwe lijn onboardingpakketten: TinQwise Newbies. Newbies maakt inwerken bijzonder door in te spelen op de specifieke emoties die mensen ervaren als ze met een nieuwe baan starten. Resultaat? Nieuwe collega’s zijn zelfverzekerd en voelen zich snel thuis. Zo landen ze beter bij hun nieuwe bedrijf en kunnen ze succesvol hun werk doen.

De vraag naar goede onboardingprogramma’s neemt toe. Mensen werken niet meer jaren voor één bedrijf en willen in korte tijd het maximale uit hun baan halen. Combineer dat met het allerhoogste aantal vacatures ooit en dat maakt het voor HR-managers een uitdaging om nieuwe medewerkers te binden. 25 procent van alle nieuwe medewerkers vertrekt binnen het eerste jaar en de grootste piek daarvan ligt in de eerste 45 dagen. Dat kost een middelgroot bedrijf al gauw zo’n € 25.000 aan productiviteit per vertrekkende medewerker.

Een goed inwerkprogramma zorgt voor meer loyaliteit en betere keuzes bij nieuwe collega’s. Dat levert direct geld op als ze hierdoor langer blijven, maar bespaart ook kosten doordat mensen die niet bij je passen eerder weggaan.

Onboarding is emotie
Joost Uitdewilligen, creatief directeur bij TinQwise: “Het binden van nieuwe collega’s start bij goede pre- en onboarding. Inwerken is succesvol als nieuwe medewerkers zich happy voelen en snel hun talent kunnen inzetten. Met onze Newbies-pakketten spelen wij op dat gevoel in. Newbies maakt van inwerken een bijzondere ervaring. En ja, tuurlijk komen daar ook praktische zaken bij kijken, maar het begint bij de emotie. Want onboarding ís emotie.”

Newbies maakt inwerken bijzonder
De Newbies-productlijn is ontworpen voor de psychologische uitdagingen die een nieuwe baan oproept bij mensen. Uitgangspunt daarbij is dat iedereen een newbie is. Hoe ervaren ook, als je een nieuwe baan start komen er altijd nieuwe dingen op je af. Newbies helpt je zo snel mogelijk aan werkgeluk en een goede start. En Newbies verbindt collega’s. Joost: “Bij TinQwise gaan we altijd uit van de kracht van de groep. Succesvol onboarden doe je niet in je eentje, maar samen.” Bekijk hier de vijf psychologische principes die de basis vormen van Newbies: https://tinqwise.nl/inwerken-is-emotie

Newbies is voor elk type bedrijf
TinQwise maakt al jarenlang onboardingprogramma’s op maat. Die ervaring is meegenomen in de Newbies-productlijn. Voor elk type bedrijf, voor elk budget en elk timeframe is er een onboardingpakket. Met de Newbies Kickstart-webapp zijn je nieuwe collega’s in vijf dagen up and running. Newbies Special heeft een doorlooptijd van 30 dagen. Je krijgt dan een volledig branded webapp en keuze uit extra’s zoals bijvoorbeeld onboarding events, buddy support, het ontwikkelen van specifieke content en koppelingen met handige HR-tools. Samen stellen we in no time een onboarding journey op maat samen. Met Newbies Custom gaan we naar de tekentafel. We ontwikkelen samen een onboarding journey en branden deze volledig voor jouw bedrijf.

Meer weten?
Ga naar de website van TinQwise: https://tinqwise.nl/themas/onboarding
Of vraag direct een demo aan: https://tinqwise.nl/demo-aanvraag

Over TinQwise
Niemand in een organisatie is een eiland. Daarom geloven wij in samen doen, samen grenzen opzoeken, samen leren. Wij zijn TinQwise. Wij maken vernieuwende leeroplossingen die het beste uit een groep halen. We re-invent learning.