Geplaatst door T-Mobile

T-Mobile drie jaar op rij uitgeroepen tot snelste mobiele netwerk van Nederland

Den Haag, 6 augustus 2019 – Het mobiele netwerk van T-Mobile is uitgeroepen tot snelste netwerk van Nederland. T-Mobile ontvangt de Ookla® Speedtest Award™ dit jaar voor de derde keer op rij en verbreekt haar eigen snelheidsrecord. T-Mobile behaalt zowel in de grote steden als in de gebieden buiten de Randstad de hoogste netwerksnelheden.

Voor het onderzoek is gebruik gemaakt van 418.722 tests die tijdens het eerste half jaar van 2019 in Nederland zijn uitgevoerd. Met een totale snelheidsscore van 70.79, een gemiddelde downloadsnelheid van 78.10 Mbps en een gemiddelde uploadsnelheid van 18.24 Mbps verbreekt T-Mobile wederom haar eigen record. Johan van den Branden, Directeur Netwerk: “We zijn dagelijks bezig met de optimalisatie van ons netwerk, zodat we onze klanten het allerbeste kunnen bieden. We zijn er trots op dat we weer de snelste provider van Nederland zijn én dat we ook ons eigen record jaar op jaar verbeteren. Deze fantastische netwerkprestatie maakt dat we onze belofte om 5G landelijk uit te rollen in 2020 kracht bij zetten.”

Speed Score in Nederland
Bij het analyseren van netwerksnelheden wordt door Ookla gebruik gemaakt van de ‘Speed Score™’. Deze score bevat metingen van de download- en uploadsnelheid van iedere provider. Aan de hand van deze metingen worden de prestaties van het mobiele netwerk geclassificeerd in diverse snelheidsscores. Daarbij telt de downloadsnelheid zwaarder, omdat dit de snelheid is die de gebruiker continu ervaart.

Een volledig overzicht van het Ookla® onderzoeksrapport vind je hier.

5G in 2020
T-Mobile wil in 2020 als eerste Nederlandse provider een landelijk dekkend 5G-netwerk uitrollen. De netwerkprestaties van de provider vormen een stevige basis voor de realisatie van 5G. Van den Branden: “We bereiden ons voor om onze belofte van landelijk 5G in 2020 waar te maken. Onlangs maakten we in ons 5G Field Lab al een eerste 5G verbinding op verschillende smartphones mogelijk. We blijven zoveel mogelijk met de 5G functionaliteiten experimenteren, zodat we na de veiling van de 700MHz band het landelijke 5G-netwerk snel en effectief kunnen uitrollen.”

Meest bekroonde mobiele netwerk
Naast de snelste te zijn, werd T-Mobile eerder dit jaar voor de vierde keer op rij uitgeroepen tot winnaar van de nationale netwerktest, gemeten door P3 wereldwijd*. Hiermee heeft T-Mobile het meest bekroonde netwerk. Met de behaalde netwerkprestaties op zowel snelheid als kwaliteit, maakt het mobiele netwerk van T-Mobile zich klaar voor de uitrol van het landelijke 5G-netwerk in 2020.

*Op basis van de P3 connect Mobile Benchmark Netherlands 04/2019.