Geplaatst door TradeCast

TradeCast geselecteerd als deelnemer grootste televisiebeurs ‘NAB Show 2017’ in Las Vegas

ZWOLLE/LAS VEGAS – De organisatie van de NAB Show 2017 heeft startup TradeCast uitgekozen om zich als één van dertig startups wereldwijd te presenteren op de grootste vakbeurs voor film-, televisie- en mediabedrijven ter wereld. De NAB Show 2017 vindt plaats van 22 tot en met 27 april in Las Vegas, Nevada en is al jaren dé plek waar de nieuwste technieken worden geïntroduceerd op het gebied van film- en televisie en het verspreiden van video content.
Door zijn unieke, interactieve platform voor het starten van een eigen online tv-zender is TradeCast uitgekozen om als één van dertig startups wereldwijd zijn techniek op de NAB Show te presenteren.
Op de NAB Show worden jaarlijks de nieuwste technieken voor het maken van content onthuld: van de meest geavanceerde filmcamera’s, drones en VR-brillen tot innovatieve nieuwe platformen om video content mee te verspreiden. De NAB Show is ook de plek waar jaarlijks leiders op het gebied van film, televisie, gaming, mobile en video samenkomen om de toekomst van content maken te bepalen.
Van CES naar NAB
TradeCast werd benaderd voor deelname aan de NAB Show door de Amerikaanse organisatie Sprockit, dat voor de NAB Show startups met marktleiders in de televisiewereld verbindt. TradeCast werd gespot door Harry Glazer, de CEO van Sprockit. Dat gebeurde in januari van dit jaar tijdens de CES, de elektronicabeurs in Las Vegas waar TradeCast dankzij deelname aan de economische handelsmissie van StartupDelta en de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland aanwezig was.
Harry Glazer, founder en CEO van Sprockit, over de kansen voor deelnemende startups: “We brengen grote bedrijven en startups op gelijk niveau, omdat beide iets hebben wat de ander nodig heeft. De deelnemende startups van dit jaar zijn de beste van de beste op hun expertisegebied. En de kansen voor startups zijn enorm: jaarlijks worden er door samenwerkingen op de NAB Show tientallen miljoenen dollars opgehaald door deelnemende startups.”
Yillmaz Schoen, founder van TradeCast: “Onszelf presenteren op de grootste televisiebeurs ter wereld was voor ons al een wens op zich. Dat we vervolgens door de NAB zelf worden uitgekozen en toetreden tot een selecte groep startups die de mediawereld gaat veranderen, is echt geweldig. Ik zie dat vooral als een beloning voor al het harde werk van ons team. Deelname aan de NAB Show heeft nu al vele deuren geopend: zo hebben er de afgelopen weken in Amerika al diverse gesprekken plaatsgevonden met grote marktpartijen als Fox, Samsung en Verizon, die hun interesse in TradeCast hebben getoond. Er gaan binnen de internationale, traditionele tv-wereld grote veranderingen plaatsvinden en onze unieke totaaloplossing kan dit proces voor veel partijen versnellen en vereenvoudigen.”

Over de NAB Show
De NAB Show (National Association of Broadcasters-beurs) is de grootste vakbeurs voor film-, televisie-, media- en contentbedrijven ter wereld en vindt jaarlijks plaats in Las Vegas, Nevada in de Verenigde Staten. De NAB Show trok in 2016 ruim 103.000 bezoekers en is daarmee nog altijd wereldwijd de grootste beurs in zijn soort, met meer dan 1.875 bedrijven op ruim 1 miljoen square feet, oftewel 93.000 vierkante meter. Meer over de NAB Show is te vinden op nabshow.com en te zien in deze video: youtu.be/8dPcSO4qiWk.

Over TradeCast
TradeCast (www.tradecast.tv) is de enige totaaloplossing op de markt om gemakkelijk je eigen interactieve tv-zender en online video platform te beheren. TradeCast biedt de unieke combinatie van een cloud-based lineaire tv-zender en talloze VOD/OTT-, on demand-, streaming- en live uitzendmogelijkheden. En het verrijken van content was nog nooit zo eenvoudig, dankzij TradeCast’s vele mogelijkheden voor interactiviteit en e-commerce, zoals in-video buying en het insturen en publiceren van user generated content.