Geplaatst door Trengo

Trengo werkt samen met Meta als WhatsApp Business Solution Provider, biedt innovatieve oplossingen voor het MKB

Nieuwe features maken het mogelijk voor MKB’ers om makkelijker en schaalbaar met klanten te communiceren via WhatsApp

AMSTERDAM – 30 juni 2022 – Trengo, het slimme communicatieplatform uit Utrecht, kondigt vandaag aan dat het vanaf nu een WhatsApp Business Solution Provider (BSP) is. Dankzij de samenwerking met Meta kunnen klanten van Trengo hun klantcontact personaliseren en inkomsten verhogen.

Door populaire messaging diensten zoals WhatsApp Business, E-mail, Live Chat, Instagram en Facebook Messenger te bundelen op één platform, transformeert Trengo de manier waarop bedrijven met klanten communiceren. Door Meta geselecteerde leveranciers, oftewel BSPs, helpen bedrijven om nieuwe en bestaande klanten te bereiken via één van de populairste social media ter wereld, WhatsApp. Met meer dan 2 miljard gebruikers wereldwijd, is WhatsApp hét platform waar bedrijven zich op richten om sneller meer klanten te bereiken.

Nieuwe broadcasting feature maakt van WhatsApp een krachtige marketingtool
Trengo is niet alleen een WhatsApp BSP, maar voegt ook WhatsApp broadcasting toe aan haar platform. Broadcasting stelt bedrijven in staat om op grote schaal WhatsApp-berichten naar een groter publiek te versturen. Deze nieuwe functie maakt Trengo een krachtige outbound marketing- en communicatietool voor MKB’ers, die proactief met klanten kunnen praten.

Bedrijven die Trengo gebruiken kunnen eenvoudig en op elk moment van de customer journey met klanten communiceren. Trengo zorgt voor betere vindbaarheid en stelt klanten in staat om makkelijker producten of diensten te (ver)kopen en snelle klantenservice te bieden.

Trengo wordt belangrijke groei-tool voor MKB’ers

Volgens CEO en oprichter Patrick Meutzner zijn de samenwerking met Meta en de nieuwe functies slechts het topje van de ijsberg. “Dit is een belangrijke eerste stap om nieuwe features te ontwikkelen en onze krachten te bundelen met de grootste messaging provider ter wereld. We zetten vol in op WhatsApp en de messaging-producten van Meta. Trengo wil het ideale platform zijn voor MKB-bedrijven die hun bedrijf willen laten groeien en een geweldige klantervaring willen bieden met behulp van WhatsApp.”

In de eerste drie maanden na de lancering kunnen klanten gebruik maken van een Early Adopter Program. Tijdens deze periode kunnen Trengo-klanten de nieuwe WhatsApp-oplossingen in het platform uitproberen, terwijl ze deelnemen aan een gepersonaliseerde onboarding. Ook worden er netwerkmogelijkheden georganiseerd en digitale round tables gericht op het optimaliseren van de klantervaring via WhatsApp.