Industry Wire

Geplaatst door eMarkEd

Tweet meter toont klanttevredenheid over vakantieparken

Social media score
De tweets over de vakantieparken worden twee maal per dag opgehaald en automatisch gekoppeld aan de vakantieparken. Het bericht krijgt eerst een neutrale status waarna per tweet handmatig wordt beoordeeld of deze een negatieve of positieve lading heeft. Elk park krijgt aan de hand van alle tweets een social media score. De ranking op de meter is een momentopname en geeft een waardering op basis van de tweets van de afgelopen vier weken. De laatste negatieve en positieve ervaringen zijn direct terug te lezen op de site bij het desbetreffende vakantiepark.

Waarom tweets
Het gebruik van tweets zorgt er voor dat de ervaringen zeer actueel en ‘puur’ zijn. In het algemeen kan gesteld worden dat de klachten en de positieve ervaringen nog tijdens het verblijf op Twitter worden gezet. De meeste klachten gaan over de schoonmaak, de staat van onderhoud van de bungalow of de service van het personeel. Tot nu toe zijn er ongeveer 10 maal meer positieve dan negatieve tweets gemeten.

Enige in Nederland
Vapzo is de enige website in Nederland die de prijzen van <a href=’http://www.vapzo.nl’>vakantieparken</a> vergelijkt inclusief de verplichte bijkomende kosten. Bijkomende kosten is bij de consument een veel gehoorde klacht, een mooie aanbieding van € 49 komt uiteindelijk bijna 100% duurder uit. Op de site worden meer dan 15 miljoen prijscombinaties met elkaar vergeleken. De consument vergelijkt de direct “af te rekenen” prijs en heeft inzicht in de opbouw van die prijs. De tweets zijn een belangrijke aanvulling om een actueel beeld te geven van de klanttevredenheid van een vakantiepark.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht