Industry Wire

Geplaatst door Zebra

Uit onderzoek van Zebra blijkt dat acht op de tien millennials meer transparantie verwachten in de autoproductie

Uit de studie blijkt dat er veel behoefte is aan informatie over de herkomst en duurzaamheid van materialen en naar een volledig overzicht van het productieproces

Amsterdam – 7 februari 2022Zebra Technologies Corporation (NASDAQ: ZBRA), een innovator in de frontlinie van het bedrijfsleven met oplossingen en partners die een prestatievoorsprong leveren, heeft vandaag de resultaten bekend gemaakt van haar Automotive Ecosystem Vision Study. Uit het onderzoek blijkt onder andere dat er een groeiende vraag is onder consumenten naar duurzaamheid en transparantie in het productieproces van autofabrikanten. Daarnaast komt er ook naar voren dat er bij fleet managers stijgende behoefte is aan het digitaliseren van operaties en de supply chain. Autofabrikanten zijn bereid om te investeren in technologische innovatie, aangezien zeven op de tien verwachten hun uitgaven voor technologie te verhogen en zes op de tien van plan zijn hun uitgaven voor productie-infrastructuur in 2023 te verhogen.

Consumenten van verschillende generaties zijn de drijvende kracht achter de versnelde technologische innovatie van autofabrikanten. Acht van de tien zegt dat duurzaamheid en milieuvriendelijkheid belangrijke prioriteiten zijn bij hun aankoop- en leasebeslissingen. 87% van de millennials geeft prioriteit aan duurzaamheid in hun auto, op de voet gevolgd door 78% van de Gen X-ers en 76% van de babyboomers.

Consumenten leggen ook steeds meer nadruk op personalisering – de mogelijkheid om een voertuig naar eigen smaak aan te passen. Bijna vier op de vijf consumenten zeggen dat personaliseringsopties een rol spelen bij hun beslissing om een voertuig te kopen, en acht op de tien wagenparkbeheerders delen dezelfde eisen inzake duurzaamheid en personalisering. Hoewel bijna 80% van de besluitvormers in de auto-industrie erkent dat consumenten tegenwoordig meer duurzame en gepersonaliseerde voertuigopties verwachten, geven zeven op de tien toe dat het moeilijk is om de toenemende personaliseringseisen bij te houden. Daarom zegt driekwart van de autofabrikanten dat het opbouwen van strategische partnerschappen met technologiebedrijven een topprioriteit is voor hun volgende productiegeneratie.

“Er bestaat geen twijfel over het feit dat het automotive productie-ecosysteem een aanzienlijke verschuiving ondergaat waarbij enorme hordes moeten worden genomen. Dit omvat twee verschillende productieprocessen – één voor traditionele benzine/diesel voertuigen en de andere voor de volgende generatie elektrische, hybride en autonome zelfrijdende voertuigen,” zegt Stephan Pottel, Automotive Industry Lead bij Zebra Technologies. “De druk om te voldoen aan regelgeving, duurzaamheidseisen, maar ook om sneller meer te doen en real-time zichtbaarheid te bieden in de hele supply chain is ontmoedigend. Met de juiste strategische investeringen in technologie kan de auto-industrie aan deze verwachtingen voldoen en die zelfs overtreffen om hun klanten beter van dienst te zijn.”

Uit de onderzoeksresultaten blijkt ook een sterkere voorkeur voor de aankoop van elektrische voertuigen (EV) in de toekomst, waarbij meer dan de helft van de consumenten aangeeft in de toekomst de voorkeur te geven aan een hybride elektrisch voertuig (HEV). Deze toenemende vraag naar EV’s brengt echter uitdagingen met zich mee, aangezien 68% van de besluitvormers in de auto-industrie zegt daardoor onder hoge druk te staan om de volgende generatie elektrische voertuigen te produceren, en 75% van hen geeft aan onder hoge druk te staan om producten te leveren die milieuvriendelijker, duurzamer en veiliger voor het milieu zijn.

Vertrouwen en transparantie in de autoproductie

Voor zowel consumenten als fleet managers is transparantie van data en informatie van groot belang en beiden willen ook meer inzicht in het ecosysteem van de auto. Bij het kopen of leasen van een auto, geeft 81% van de consumenten en 86% van de fleet managers aan dat ze willen weten waar de materialen en onderdelen voor hun auto vandaan komen. Millennials zijn voorstander van meer transparantie in de autofabricage: acht op de tien zeggen dat het belangrijk is om inzicht te hebben in de herkomst van materialen en onderdelen, te weten of de bronmaterialen en -onderdelen duurzaam zijn en te begrijpen hoe het voertuig van begin tot eind wordt geproduceerd.

 

Naast het verkrijgen van meer inzicht in het productieproces van auto’s, wil 88% van de consumenten en 86% van de wagenparkbeheerders begrijpen hoe de data van hun voertuigen wordt gebruikt door het ecosysteem van de auto. Na de aankoop van een voertuig verwacht 83% van de consumenten en 84% van de fleet managers eigenaar te zijn van en controle te hebben over de data die hun voertuig genereert.

Zichtbaarheid in de automotive supply chain

Een meerderheid van de consumenten en fleet managers (80%) wil end-to-end zichtbaarheid tijdens het productieproces. Ongeveer een derde van de besluitvormers in de auto-industrie zegt echter dat zij de komende vijf jaar prioriteit zullen geven aan het aansluiten van real-time datasystemen om een holistisch beeld van de activiteiten te kunnen bieden en de zichtbaarheid in de productie en de hele supply chain te vergroten.

Ongeveer een derde van de original equipment manufacturers (OEM’s) zei dat autonome mobiele robots (AMR’s), RFID, robuuste draagbare mobiele computers, en scanners en industriële machine vision het beheer van de supply chain zullen verbeteren. Tegelijk haalt ongeveer een derde van de leveranciers mobiele barcode-etiketten/thermische printers, draagbare computers en locatietechnologie aan als de technologieën om dit te doen.

 

Zeven op de tien besluitvormers in de auto-industrie zijn het erover eens dat digitale transformatie een strategische prioriteit is voor hun organisatie. In de komende vijf jaar verwachten zij hun gebruik van technologie over de hele linie uit te breiden, waarbij 47% zich richt op 3D printing en 45% op supply chain planning-oplossingen.

 

###

 

BELANGRIJKSTE REGIONALE BEVINDINGEN

Europa

  • Beleidsmakers in de auto-industrie richten zich steeds meer op het uitbreiden van initiatieven op het gebied van duurzaamheid, afvalvermindering en milieubescherming.
  • Zevenentwintig procent zegt dat deze initiatieven de financiële prestaties en groei zullen stimuleren, en 49% verwacht dat dit de komende vijf jaar al het geval zal zijn.

Noord Amerika

  • Drieëntachtig procent van de besluitvormers in de auto-industrie is het erover eens dat het tempo van technologische innovaties versnelt in een tempo dat hun organisatie maar moeilijk bij kan houden; dit is de hoogste van alle regio’s.
  • Ze voelen dat ze onder druk staan om strategische partnerschappen aan te gaan met technologiebedrijven om kosten te besparen en risico’s te beperken met mobiliteitsproductie van de volgende generatie (83%) en meer zichtbaarheid in de supply chain (83%).

Aziatisch-Pacifisch

  • Negentien procent van de besluitvormers in de auto-industrie voorziet een grotere focus op de productie van voertuigen met verbrandingsmotoren (ICE) in de komende vijf jaar.
  • Ondertussen bouwt 39% van deze besluitvormers ook capaciteit op voor opties van de volgende generatie, zoals elektrische voertuigen.

Latijns Amerika

  • Consumenten zijn met 80% het meest bezorgd over het gebruik van gegevens die zijn verzameld van hun auto, vergeleken met het wereldwijde gemiddelde van 74%.
  • Bijna de helft (47%) van de fleet managers zou graag zien dat de auto-industrie zich richt op het veilig en privé houden van autogegevens, vergeleken met 32% wereldwijd.

ACHTERGROND EN METHODOLOGIE VAN DE ENQUÊTE

Zebra voerde de Automotive Ecosystem Vision Study uit onder een wereldwijd publiek van 1.336 respondenten, waaronder beslissers in de auto-industrie – inclusief OEM’s en leveranciers – fleet managers en consumenten. Het doel van de studie was het peilen van de opvattingen, prioriteiten en verwachtingen van de industrie en de uitdagingen en kansen die voortvloeien uit de snelle digitale transformatie. Alle gegevens werden verzameld en getabelleerd door het externe onderzoeksbureau Azure Knowledge Corporation.

OVER ZEBRA TECHNOLOGIES

Zebra (NASDAQ: ZBRA) stelt organisaties in staat om te gedijen in de on-demand economie door elke front-line werknemer en asset aan de rand zichtbaar, verbonden en volledig geoptimaliseerd te maken. Met een ecosysteem van meer dan 10.000 partners in meer dan 100 landen bedient Zebra klanten van elke omvang – waaronder 86% van de Fortune 500 – met een bekroond portfolio van hardware, software, diensten en oplossingen die workflows digitaliseren en automatiseren. Supply chains zijn dynamischer, klanten en patiënten worden beter bediend en werknemers zijn meer betrokken wanneer ze gebruik maken van Zebra innovaties die hen helpen te voelen, te analyseren en te handelen in real time. Zebra heeft onlangs haar industriële automatiseringsportfolio uitgebreid met de overname van Fetch Robotics en haar machine vision en AI software mogelijkheden vergroot met de overnames van Adaptive Vision, antuit.ai en Matrox Imaging. Zebra is #42 op Newsweek’s lijst van America’s Most Loved Workplaces, #42 op Fast Company’s lijst van de Best Workplaces for Innovators en #79 op Forbes’ lijst van America’s 500 Best Midsize Employers. Meer informatie op www.zebra.com of meld u aan voor nieuws alerts. Volg Zebra’s Your Edge blog, LinkedIn, Twitter en Facebook, en bekijk onze Story Hub: Zebra Perspectives.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht