Industry Wire

Geplaatst door UM

UM & 2Basics sluiten strategisch partnership in gaming

Amsterdam, 16 maart 2022 – 2Basics/The Invaders en UM sluiten een strategische samenwerking vanuit de gezamenlijk visie dat gaming en Esports structureel onderdeel zijn van de marketingmix. De bureaus gaan nauw samenwerken op het gebied van in-game partnerships, conceptontwikkeling en strategie. 

The Invaders is het gaming-label van 2Basics. The Invaders is gespecialiseerd in het verbinden van alle facetten van de gaming-industrie met de meest uiteenlopende doelgroepen op globale schaal. Met deze samenwerking willen de bedrijven creatieve concepten, slimme partnerships en mediastrategieën ontwikkelen om de merkverhalen van hun klanten te versterken.

Business director 2Basics, Jeroen van Lier: “Gaming en Esports is vrijetijdsbesteding nummer 1 onder jongeren. Maar ook bij moeders, senioren en millennials is casual gaming een populair tijdverdrijf. Als bureau geloven wij al jaren dat gaming een vaste plek gaat krijgen in de marketingmix.

Voor merken zijn er onbegrensde mogelijkheden om binnen deze gigantische industrie relevante activaties en campagnes te creëren. Met dit partnership verwachten wij de klanten van UM te kunnen helpen deze wereld verder te ontdekken. We brengen de merken van UM naar de gamende doelgroep en andersom.”

Head of Content UM, Sander Pluijm: “De gaming-industrie vertegenwoordigd met 300 miljard dollar inmiddels een grotere waarde dan de muziek -en filmindustrie bij elkaar. We zijn ervan overtuigd dat gaming en Esports, innovatieve en impactvolle mediakanalen zijn die thuishoren in de strategie. De hype rond de Metaverse stuwt deze ontwikkeling alleen maar verder op. 2Basics met hun label The Invaders is een ervaren speler in de markt waar het gaat om conceptontwikkeling en partnering met gamepublishers. Voor ons dus de enige juiste partner om samen voor onze klanten briljant en effectief, futureproof werk te realiseren.”

Over UM

UM is een wereldwijd toonaangevend Media & Communicatie adviesbureau dat sterk gelooft in de kracht van media om betere business resultaten te behalen en een futureproof bedrijf te worden. We maken gebruik van de inzichten uit data-analyse om Futureproof groei te realiseren voor onze klanten en hun merken, in het Now en Next.

Onze mentaliteit, aanpak en flexibel model, geworteld in diversiteit, gelijkheid en verbondenheid, zorgt voor een hechte samenwerking en betere bedrijfsresultaten van merken.

Als onderdeel van het wereldwijde netwerk Mediabrands, is UM actief in meer dan 100 landen met zo’n 5.000 mensen die dagelijks actief zijn met advies en innovatie. Waaronder in Nederland voor merken zoals Just Eat Takeaway, Dyson, Seiko, Noshirt, Jumbo, Nestlé, Vattenfall, War Child, Praxis, Bloemenbureau, Mattel en Spotify.

Over 2Basics/The Invaders

2Basics is een maatschappelijk georiënteerd creatief marketingbureau dat marketeers en merkeigenaren, nationaal en internationaal, helpt bij het vinden van hun maatschappelijke positie. Met creatieve campagnes en bijzondere samenwerkingen versterken wij merken en tegelijkertijd de maatschappij. Onderdeel van de holding 2Basics zijn drie andere werkmaatschappijen: Schooljudo/Hiro, MQ Scan en gaminglabel The Invaders.

2Basics/The Invaders werkt o.a. voor Samsung, Sanquin, Blood Centers of America, CPNB, CZ en de Internationale Judo Federatie.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht