Geplaatst door Accenture

Unilever en Accenture bundelen krachten voor next generation AI

Accenture gaat een samenwerking aan met Unilever, bekend van zijn 400+ consumentenmerken die dagelijks door 3,4 miljard mensen worden gebruikt. Deze samenwerking richt zich op het gebruik van Unilevers AI-onderzoek en de toepassing van technologieën die de productiviteit verhogen, efficiëntie verbeteren en innovaties met AI op grote schaal versnellen.

De start van het project vindt plaats in het nieuwe AI Lab van Unilever, Horizon3 Labs, gevestigd in Toronto. een stad die bekend staat om haar AI-expertise en tevens een van Accentures Gen AI-studio’s huisvest.

Samen verkennen Unilever en Accenture nieuwe manieren om generatieve AI op te schalen, gebruikmakend van hulpmiddelen zoals Accentures AI Navigator en een ‘switchboard‘, waarmee een gebruiker een combinatie van modellen kan selecteren die afgestemd zijn op de specifieke zakelijke behoeften.

Steve McCrystal, chief enterprise and technology officer, Unilever deelt zijn enthousiasme: “Wij zijn verheugd om onze langdurige samenwerking met Accenture uit te breiden, met als doel onze innovatieagenda te intensiveren en meerwaarde te bieden aan onze consumenten, retailers en distributeurs,”

“Deze samenwerking bouwt voort op onze meer dan dertigjarige relatie met Unilever, een bedrijf dat keer op keer de lat hoger legt”, voegt Nicole van Det, EMEA Client Account Lead bij Accenture toe. “Door de disruptieve innovaties van Horizon3 Labs te combineren met de expertise en het uitgebreide ecosysteem van partners van Accenture, kan Unilever AI en generatieve AI sneller en op een verantwoordere manier opschalen. Dit opent de deur naar buitengewone waardegroei.”

Dit initiatief maakt gebruik van Accenture’s recent aangekondigde investering van 3 miljard dollar in data en AI. In het kader hiervan zal Accenture Unilever koppelen aan zijn topexperts op het gebied van data en AI. Ook zal Unilever profiteren van Accenture’s netwerk van partnersships en strategische investeringen binnen het Center for Advanced AI. Dit centrum beschikt over meer dan 1.450 patenten op AI-oplossingen, en over kennis uit meer dan 300 generatieve AI-projecten.