Geplaatst door Unisys

Unisys neemt Unify Square over voor $152,5 miljoen

oofddorp – Unisys, wereldwijd bedrijf in IT-oplossingen, neemt Unify Square, leverancier van veilige samenwerkings- en communicatieplatformen, over voor $152,5 miljoen. Unisys financiert de transactie in contanten. Met de overname kan Unisys het Unified Communications as a Service (UCaaS)-aanbod van Unify Square inzetten om haar digitale werkplekdiensten, gericht op de optimale werknemerservaring, verder te ontwikkelen.

Naadloze, snelle en bedrijfsbrede samenwerking
Door de overname zijn Unisys en Unify Square in staat om hun klanten te helpen met:
Een versnelde transformatie. Bedrijven kunnen hun digitale werkplektrajecten versnellen door snel en naadloos over te stappen van legacy on-premise communicatieplatformen naar moderne, cloudgebaseerde samenwerkingstoepassingen.
Proactieve evaluatie van ervaringen door realtime analyse. Bedrijven kunnen nu actief de ervaring van werknemers op meerdere platformen beoordelen, analyseren en verbeteren en tegelijkertijd IT-prestaties verbeteren.
Uitgebreide governance en beheer. Dankzij de ingebouwde compliance- en beveiligingsmogelijkheden bieden de Unify Square-oplossingen een beleidskader en robuuste functionaliteit voor het maken van beleidsregels voor de samenwerkingsplatformen. Deze dekken alle scenario’s betreffende security- en lifecycle management af.
“Met de overname van Unify Square verhoogt de winstgevendheid van de digital workplace-tak van Unisys”, zegt Peter Altabef, voorzitter en CEO van Unisys. “De UCaaS-markt waarin Unify Square actief is, behoort tot één van de snelst groeiende marktsegmenten voor digitale werkplekdiensten. Door de overname kan Unisys hoogwaardigere oplossingen leveren die de productiviteit en medewerkerstevredenheid ten goede komen.”

“Unisys en Unify Square hebben een gedeelde visie op hoe bedrijven zich gemakkelijker aanpassen aan de nieuwe realiteit van een hybride personeelsbestand”, zegt John Case, CEO van Unify Square. “Het doel van Unify Square is om voor onze enterprise klanten een complete set aan software en diensten te creëren die een naadloze, veilige ervaring biedt aan werknemers. Samen met Unisys krijgen we een unieke kans om meer ondernemingen te helpen in deze nieuwe digitale werkomgeving.”

Amy Loomis, onderzoeksdirecteur voor IDC’s Future of Work Agenda practice: “Werkgevers moeten investeren in de ontwikkeling, ondersteuning, beleidsregels en procedures van de werkplekinfrastructuur. Dit stelt werknemers in staat om altijd, overal en vanaf elk apparaat veilig toegang te krijgen tot de mensen, tools en gegevens die ze nodig hebben. De overname van Unify Square door Unisys biedt werkgevers de software, diensten en support die ze nodig hebben om de hybride werkmodellen van de toekomst te ondersteunen.”

De overnameprijs is onder voorbehoud van gebruikelijke aanpassingen op basis van de slotkas, de schuldenlast en het werkkapitaal. Voor toelichtingen en definities met betrekking tot de financiële kerngetallen van Unisys, inclusief aangepaste EBITDA en aangepaste vrije kasstroom, verwijzen we naar de Unisys 1Q21 earnings release op de website. Clearsight Advisors, Inc. trad op als exclusief financieel adviseur van Unify Square.

Over Unify Square
De software en diensten van Unify Square optimaliseren en verbeteren ’s werelds grootste samenwerkings- en communicatie-implementaties en helpen bedrijven hun vergaderingen, chats en gesprekken te beheren en te beveiligen. De PowerSuite™ software van het bedrijf creëert een dashboard dat inzichten blootlegt en samenwerkingsplatformen helpt beheren – het optimaliseert en transformeert prestaties en de effectiviteit van de gebruikers. Unify Square is een wereldwijde elite partner van Microsoft en Zoom. De oplossingen van Unify Square hebben waarde geleverd aan meer dan 6 miljoen samenwerkingsplekken, bij meer dan 275 bedrijven in meer dan 50 landen, en in de meeste belangrijke industrieën. Unify Square heeft haar hoofdkantoor in Bellevue, Washington, en heeft tevens kantoren in het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Zwitserland, India, Australië en Litouwen.

Unisys is een wereldwijd opererend IT-bedrijf dat succesvolle resultaten levert voor de meest veeleisende bedrijven en overheden. Unisys biedt onder meer digitale werkplekdiensten, cloud- en infrastructuurdiensten, softwarebeheeromgevingen voor grootschalig zakelijk gebruik, bedrijfsprocesoplossingen en applicatieontwikkeling. Unisys integreert beveiliging in alle oplossingen. Kijk voor meer informatie over hoe Unisys overheden, financiële dienstverleners en commerciële bedrijven helpt met betere resultaten op www.unisys.com.