UNIT4 introduceert cloud ERP voor mobiele generatie

UNIT4 presenteert met UNIT4 Agresso Milestone 4 een ERP-systeem dat via de cloud is af te nemen. Bij deze nieuwste generatie ERP-software staan sociale en mobiele technologieën centraal. De nieuwe versie van Agresso (Milestone 4) is speciaal ontwikkeld voor organisaties waar de mens centraal staat. Dat komt tot uiting in een gebruiksvriendelijk ontwerp en in de mogelijkheid voor het gebruik op tablets.

Het vernieuwde Agresso is verkrijgbaar via de publieke en private cloud. Deze manier van distributie is nieuw in de markt en geeft gebruikers de mogelijkheid om een cloud-oplossing te kiezen die het beste past bij hun behoefte. Door de uitgebreide cloud mogelijkheden beschikken organisaties die met de ERP-software werken over een hoog niveau van privacy en beveiliging, mobiliteit, flexibele upgrades en data recovery in geval van verlies of vernietiging van kritische informatie.

Het platform is ontwikkeld voor organisaties die de mens centraal stellen. Dit soort organisaties kenmerkt zich vaak door grote aantallen mobiele werknemers die opereren in snel veranderende omgevingen.

Kenmerken
Agresso Milestone 4 richt zich in het bijzonder op het ondersteunen en verbeteren van de manier waarop individuen en teams werken. Enkele kenmerken hiervan:

• Gebruiksvriendelijk en intuïtief: door een herkenbare omgeving met sociale mogelijkheden en mobiele ondersteuning hebben gebruikers weinig tot geen training nodig om de nieuwe software onder de knie te krijgen.
  • Meer met minder: De efficiëntie van de gebruiker wordt vergroot door een compleet nieuw ontwerp te combineren met sociale en mobiele mogelijkheden.
  • Snel oplossen van problemen: door de sociale en mobiele mogelijkheden kunnen gebruikers problemen – wanneer deze zich voordoen – snel en eenvoudig samen oplossen.

Experience Packs
Als onderdeel van Agresso introduceert UNIT4 ook een nieuw ERP-release concept dat een einde maakt aan de gebruikelijke ‘alles-of-niets’ aanpak van veel ERP-leveranciers. In plaats van de traditionele ‘big-bang’ upgrade, die naast ongewenste kosten ook het nodige ongemak voor gebruikers met zich meebrengt, geeft UNIT4 met ‘Experience Packs’ zijn gebruikers de vrijheid om te kiezen welke onderdelen van het product een update krijgen. Deze manier van updaten verlaagt de risico’s en de kosten en geeft klanten een maximaal rendement.

“Bedrijven hebben tegenwoordig te maken met meer veranderingen dan ooit tevoren. De behoefte aan een ERP-systeem dat ze hierin ondersteunt, is daarom zeer groot”, zegt Ton Dobbe, vicepresident product en productmarketing van UNIT4. “Vroeger was het een luxe, nu is het eenvoudig aanpassen aan verandering een cruciale eigenschap van een ERP-systeem.”

Product details
De eerste lichting Experience Packs bevat de People Planner en de Project Planner (beide gericht op professionele dienstverleners), Modeller (bekijken, creëren of aanpassen van (organisatie) structuren), Expenses (inzicht en indienen van declaraties), Absences (ziek- en herstelmeldingen doorgeven), Timesheets (urenverantwoording en rooster) en Task Management (voor het goedkeuren van urenverantwoording, declaraties, verlofaanvragen etc). Om de vier maanden verschijnt een nieuw Experience Pack.

De nieuwe Experience Packs zijn uit te breiden met mobiele toepassingen. Deze UNIT4 Mobile Apps bieden de gebruiker optimale procesondersteuning voor een breed scala aan selfservice taken zoals urenverantwoording, declaraties en Informatieaanvragen. UNIT4 Mobile Apps zijn beschikbaar voor iOS en Android. Kijk voor meer informatie op: http://www.unit4.com/products/mobile-applications.

Meer informatie over Agresso Milestone 4 is te vinden op http://milestone4.unit4.com/