United Playgrounds lanceert geïntegreerd agency-model: één groep, acht specialismen

United Playgrounds (unitedplaygrounds.nl), een groep van acht gespecialiseerde bureaus, kondigt een volledig geïntegreerde positionering aan:
Empowering forward thinking brands to break new ground
Vanaf 2025 opereert United Playgrounds als één groep met een glasheldere ambitie: de status quo uitdagen en merken écht baanbrekend laten zijn binnen hun categorie.
De nieuwe generatie
United Playgrounds presenteert zichzelf daarmee als dé digital marketingpartner voor de meest ambitieuze merken en daagt de markt uit door zich te focussen op de wendbaarheid en ondernemerschap van gespecialiseerde boutique agencies, in combinatie met de schaal en kracht van samenwerking binnen haar groep.
Met top-expertises die o.a. digital commerce, performance marketing, design, creatie, experiences, marketing automation en AI-gedreven oplossingen omvatten, biedt United Playgrounds een geïntegreerd model met waardeproposities rondom o.a. brand design, -loyalty, -activation en -engagement, die een focus hebben op de belangrijkste fases in een consumer journey.
“Wat we de afgelopen 3 jaar gebouwd hebben is een dynamisch ecosysteem wat bewust anders werkt: we brengen geweldige bureaus samen, elk met een sterk DNA en een unieke identiteit, en versterken juist hun expertise en ondernemerschap. Dat is de nieuwe generatie marketing: voorbij de logge consultancies, de trage full-service modellen en de grote grijze massa waar alles in verdwijnt. Dit is digital marketingondernemerschap en wendbaarheid op schaal – precies wat de meest ambitieuze merken vandaag nodig hebben om écht leidend te zijn.”
Wij zijn één groep met één visie, founder-led, met een sterke technische backbone en innovatie als kern, die “forward thinking” merken helpt om écht impact te maken. Die merken, die drive, die uitdagingen, sluiten naadloos aan bij onze ondernemersgeest,” licht founder en CEO Diederik Breijer toe.
Over United Playgrounds
United Playgrounds is een digital marketing services groep met acht gespecialiseerde agencies die opereren als één geïntegreerde groep. Met een team van ruim 250 professionals, zowel nationaal als internationaal, combineren ze strategie, creativiteit, data en technologie om merken te transformeren. Hun klanten zijn merken met lef – merken die willen groeien en impact willen maken in een wereld die nooit stil staat. Tot hun klanten behoren onder andere McDonald’s, Spotify, Miro, AS Watson, Hans Anders, ING, Pepsi, Heineken en Rituals.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.