Update Online Engagement: 100 miljoen profielen en 4 miljard interacties

De aandacht voor Online Engagement blijft toenemen. Niet alleen op allerlei nieuws- en blogsites, maar ook op marketingevents voert Engagement de boventoon. En terecht! Engagement door persoonlijke relevante communicatie levert een hogere klanttevredenheid en loyaliteit op en meer omzet. Als aanbieder van Online Engagement oplossingen onderstreept GX Software deze trend: GX Software-klanten hebben inmiddels meer dan 100 miljoen profielen opgebouwd en al ruim 4 miljard interacties uitgeleverd!
Online Engagement is gebaseerd op het voortdurend luisteren naar individuele online bezoekers. Met behulp van deze opgebouwde informatie is het mogelijk om direct zeer relevante informatie of interacties aan te bieden die op dat moment het best passen bij een specifieke klant. Uit een inventarisatie is gebleken dat GX Software-klanten sinds juni 2012 al meer dan 100 miljoen online profielen hebben opgebouwd en al 4 miljard interacties hebben uitgeleverd via het Online Engagement platform BlueConic. Daarmee worden nieuwe en bestaande klanten geholpen bij bijvoorbeeld de keuze van een leverancier, de aankoop van een product of het besluit om een abonnement te verlengen in plaats van op te zeggen.
Onderzoek ondersteunt de Engagement-trend
Dat Engagement hot is, wordt ook ondersteund door een recent onderzoek van de Universiteit Utrecht onder 15.000 marketeers in Nederland en de Verenigde Staten. Negentig procent zegt Online Engagement in te zetten bij hun streven naar een hogere klanttevredenheid. Vijftien procent van de ondervraagden gebruikt op dit moment al Online Engagement tools en bijna zestig procent zegt dit te overwegen. Het onderzoek laat overduidelijk zien dat Online Engagement sterk aan het groeien is en dat marketeers veelbelovende resultaten boeken.
Over BlueConic
BlueConic maakt het voor organisaties mogelijk om Online Engagement in te zetten en zo de klantwaarde te maximaliseren. Iedereen kan nu een waardevolle relatie met zijn klanten opbouwen door naar hen te luisteren en relevante online dialogen met hen aan te gaan; de juiste boodschap op het juiste moment en de juiste plaats. De inzet van deze customer-driven Online Engagement software heeft een positief effect op de online beleving van uw bezoekers en resulteert in een hogere omzetbijdrage per kanaal. Meer informatie vindt u op www.blueconic.com.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.