Geplaatst door User Sense

User Sense introduceert usability testing voor de Nederlandse markt

Rotterdam, 2 juni 2020 – User Sense lanceert usability testing om bedrijven te helpen gebruiksvriendelijke websites en apps te maken. Dat is hard nodig, blijkt uit recent onderzoek van het Centraal Bureau van de Statistiek dat aantoont dat meer dan de helft van alle Nederlanders problemen ondervindt met het doen van online aankopen.

Bestaande tools zoals Google Analytics en Hotjar laten bedrijven wel zien wat gebruikers doen, maar geven geen inzicht in waar gebruikers precies tegenaan lopen.

Om dat te weten te komen, lanceert User Sense usability testing voor de Nederlandse markt. Door middel van usability testing – ook wel gebruikerstesten genoemd – zien bedrijven hoe hun website, app of prototype wordt ervaren door de ogen van gebruikers.

Zo nemen gebruikers de usability test af via hun eigen laptop of mobiele telefoon. Thuis voeren zij opdrachten uit op een website of app, terwijl zij hardop nadenken en feedback geven op momenten waar ze problemen ondervinden. Hieruit volgen concrete actiepunten om de klantbeleving of user experience (UX) te verbeteren.

Die gebruikers worden geworven uit een pool van meer dan 2500 Nederlanders die aan hebben gegeven bedrijven te willen helpen met het ontwikkelen van gebruiksvriendelijke websites en apps. Onder die gebruikers zitten ook ouderen en mensen met een visuele beperking. Zodoende kunnen bedrijven de digitale toegankelijkheid van hun bedrijf toetsen én verbeteren voor hun doelgroep.

Bij het opzetten van usability testen kwam tot nu toe veel kijken. Zo moesten er respondenten worden geworven, vergoedingen worden afgesproken, analyses worden gemaakt en soms zelfs fysieke locaties worden geboekt. Met de komst van het platform van User Sense hoeven bedrijven zich daar niet langer mee bezig te houden. De klant bepaalt wat er getest moet worden. User Sense regelt de rest.

Over User Sense
User Sense is een Rotterdamse start-up die bedrijven helpt om software menselijker te maken. Met meer dan 2500 Nederlanders werken wij hard aan het verschaffen van inzicht in hoe mensen een website, app of prototype ervaren. Meer informatie vind je op https://www.usersense.nl.