Geplaatst door Veeam

Veeam sluit 2021 af met recordgroei van 27%

Utrecht, 25 januari 2022Veeam Software, de leider in backup-, herstel- en datamanagement-oplossingen voor moderne dataprotectie, kondigt wederom een kwartaal aan van double-digit-groei met een jaarlijkse terugkerende omzet (ARR) van 27% jaar-op-jaar (YoY). Dit maakt 2021 het meest succesvolle jaar voor Veeam ooit. Niet alleen was de omzet de hoogste ooit, Veeam sloot 2021 tevens af als de nummer 2 dataprotectieleverancier in de wereld1 en werd voor het vijfde achtereenvolgende jaar benoemd tot Leider in het 2021 Magic Quadrant for Enterprise Backup and Recovery Solutions2. Daarnaast zag het bedrijf zijn Microsoft Office 365 business sneller groeien dan verwacht met 73% groei YoY en bereikte het 36% groei YoY van zijn Veeam Availability Suite.

“IDC verwacht dat de totale Data Protection as a Service (DPaaS) markt in 20253 18,4 miljard dollar waard is”, zegt Anand Eswaran, CEO bij Veeam. “Gezien het huidige wereldwijde landschap en het feit dat bedrijven meer data dan ooit hebben die zij moeten beschermen – tegen ransomware en cyberaanvallen, compliance en nieuwe wetgeving en de complexiteiten van externe werkomgevingen – geloof ik dat de kansen nog groter zijn dan IDC voorspelt. Veeam overtreft de huidige marktontwikkeling, groeit veel sneller en staat stevig in het epicentrum van het data-ecosysteem. Dit is een statement van onze medewerkers en bedrijfscultuur, het tempo van onze ontwikkelingen en innovaties, en onze samenwerking met partners om oplossingen te leveren die de verwachtingen van de klant overtreffen en vertrouwen opbouwen.”

“2021 was een ongelooflijk jaar voor Veeam. Het is een fenomenale prestatie dat de EMEA-regio 2021 afsluit met een jaarlijkse ARR-groei van 28%. Ik kan niet trotser zijn op het EMEA-team dat zich geweldig heeft ingezet voor de ondersteuning van de klanten en tegelijkertijd nog hechtere relaties ontwikkelde met ons opmerkelijke en zeer gewaardeerde ProPartner-netwerk”, zegt Daniel Fried, General Manager (GM) and Senior Vice President (SVP) of EMEA and Worldwide Channels at Veeam. “In 2022 zullen we ons groeitraject blijven versnellen met een toenemende focus op het enterprise-segment, terwijl we zorgen voor een soepele overgang voor alle klanten van eeuwigdurende licenties naar abonnementen, met on-premises oplossingen of Veeam-powered cloudservices.”

2021 highlights:

• Anand Eswaran werd aangesteld als Veeam’s nieuwe CEO en als lid van de Raad van Bestuur. William (Bill) H. Largent trad terug als CEO om zich te richten op zijn rol als voorzitter van de Raad van Bestuur. Eswaran kwam bij Veeam vanuit een succesvolle loopbaan bij RingCentral, waar hij President en Chief Operating Officer (COO) was en waar hij toezicht hield op de exponentiële groei en uitbreiding van het klantenbestand.
  • Veeam cloud-native dataprotectie groeide meer dan 420% YoY. Nieuwe versies van Veeam Backup for AWS v4, Veeam Backup for Microsoft Azure v3 en Veeam Backup for Google Cloud Platform v2 zijn nu direct geïntegreerd in Veeam Backup & Replication v11a met 100% functionaliteit voor Veeam Universal Licence (VUL)-licentiehouders.
  • Dataopslag in de cloud zorgt voor enorme groei. Veeam verplaatste in 2021 meer dan 500 PB (0,5 EX) aan data naar public cloudopslag, wat goed was voor 135% groei op jaarbasis. Het Veeam-platform voor moderne dataprotectie – eenvoudig, flexibel, betrouwbaar en krachtig – blijft de industriestandaard en biedt klanten het hoogste niveau van waarde.
  • Meer dan 450.000 gebruikers hebben Veeam Backup & Replication v11 gedownload sinds de lancering in Q1 2021. V11 is op de markt gebracht als de meest geavanceerde data protectie-oplossing voor cloud, virtuele, fysieke, NAS- en enterprise-applicaties en organisaties kunnen er hun cloudadoptie naar Amazon Web Services, Azure en Google mee accelereren, waarbij data veilig en beschermd zijn en worden beheerd vanuit een enkele console.
  • Veeam Backup for Microsoft Office 365 groeide 73% YoY in 2021. De #1 backup- en recovery-oplossing voor Microsoft 365 stelt gebruikers in staat om veilig backups te maken naar elke locatie, ook on-premises, in een hyperscale cloud of bij een serviceprovider. Nu 8,5 miljoen gebruikers vertrouwen op Veeam om hun Office 365-data te beschermen, zal V6 begin 2022 worden uitgebracht.
  • De mogelijkheden voor ransomwarebescherming in Veeam Backup & Replication, Veeam ONE en Veeam Disaster Recovery Orchestrator (die een groei van 204% YoY rapporteerde) blijven klanten snelle en betrouwbare herstelopties bieden tegen cyberaanvallen, met verschillende onveranderlijke opslagopties op locatie en in de cloud.
  • Veeam kan nu 81% van de Fortune 500 en 70% van de Global 2000 tot zijn klanten rekenen. Nieuwe klanten zijn onder andere: Johnson Matthey, Telefónica Uruguay, TUI Group, Yamaha Brazil, Anglicare Southern Queensland, BIOCAD, Brunel International N.V,. Calan and Associés Sp. z.o.o., City of Victoria, Clough Group, Franprix, Kern County, Lancaster University, Leumit Health Services, Lindsay Australia, PKO Ubezpieczenia and Transdev.

Voor meer informatie, bezoek www.veeam.com.

————

1 IDC Semi-Annual Software Tracker for Data Replication & Protection 1H’21
2 Gartner, Magic Quadrant for Enterprise Backup and Recovery Solutions, Santhosh Rao, Nik Simpson, Michael Hoeck, Jerry Rozeman 19 July 2021
3 IDC Worldwide Data Protection as a Service Forecast, 2021–2025; Aug 2021;Doc # US48097721

Over Veeam Software
Veeam is de leider in backup-, recovery- en datamanagement-oplossingen die moderne dataprotectie leveren. Veeam biedt één platform voor cloud-, virtuele-, fysieke-, SaaS- en Kubernetes-omgevingen. Onze klanten kunnen er zeker van zijn dat hun apps en data beschermd worden tegen ransomware, kwaadaardige actoren en andere rampen en altijd beschikbaar zijn met het meest eenvoudige, flexibele en betrouwbare platform in de industrie. Veeam beschermt meer dan 400.000 klanten wereldwijd, waaronder 81 procent van de Fortune 500 en 70 procent van de Global 2.000. Veeam’s wereldwijde ecosysteem omvat 35.000+ transacting technology partners, resellers, serviceproviders en alliance partners en heeft vestigingen in meer dan dertig landen. Voor meer informatie: www.veeam.com. Of volg Veeam op LinkedIn: @veeam-software en Twitter: @veeam_benelux.