Geplaatst door Venafi

Venafi introduceert garantie tegen certificaat-gerelateerde storingen

Venafi heeft tijdens de Black Hat USA 2019 beveiligingsconferentie een garantie tegen certificaat-gerelateerde storingen geïntroduceerd. Deze ‘VIA Venafi No Outages Guarantee’ is gebaseerd op het Venafi Platform en een preventieaanpak die in samenwerking met honderden klanten is ontwikkeld.

Storingen voorkomen
Volgens Venafi’s TrustNet data zijn er in de tweede week van augustus 2,6 miljoen publieke certificaten verlopen. Omdat de meeste certificaten niet worden getraceerd is er onvoldoende tijd om ze tijdig te vervangen. Steeds meer applicaties en apparaten delen certificaten tijdens beveiligde transacties en alle onderlinge communicatie. Tegelijkertijd is het eigendom en beheer van certificaten bij veel organisaties verspreid over meerdere afdelingen en neemt het risico op storingen toe door onvoldoende betrouwbare en foutgevoelige processen om certificaten te vervangen. Als gevolg van deze ontwikkelingen is het voorkomen van certificaat-gerelateerde storingen in complexe multi-tier architecturen bijna onmogelijk.

Machine-identiteiten
Machine-identiteiten, gebaseerd op digitale sleutels en certificaten, controleren de communicatie tussen steeds meer systemen en beveiligingsoplossingen. Zoals e-commerce systemen, financiële transacties, load balancers en oplossingen voor netwerkanalyses. Organisaties vertrouwen op SSL/TLS-certificaten voor de communicatie met ruim 330 miljoen Internet-domeinen, zo’n 1,8 miljard websites en een ontelbaar aantal digitale services. Als digitale certificaten onverwacht verlopen kan een apparaat of applicatie niet meer met andere ‘machines’ communiceren en vallen kritische bedrijfsprocessen stil.

Inzicht, intelligentie en automatisering
De ‘VIA Venafi No Outages Guarantee’ combineert het bewezen Venafi-platform met de ervaring van goed getrainde security-experts en een 10-stappen implementatieplan. Door het inzicht te vergroten, intelligentie toe te voegen en processen te automatiseren, kan Venafi certificaat-gerelateerde storingen bij klanten voorkomen. “Wij hebben met honderden van de grootste bedrijven ter wereld samengewerkt om storingen door certificaten te voorkomen”, zegt Venafi’s CEO Jeff Hudson. “Bijna al deze bedrijven hebben te maken gehad met niet beschikbare kritische systemen, door onverwacht verlopen certificaten. VIA Venafi is een compleet nieuwe aanpak om certificaat-gerelateerde storingen volledig te voorkomen.”