Verizon Business en Mastercard brengen samen 5G naar de wereldwijde betalingssector

Amsterdam — Verizon Business en Mastercard zijn een strategische samenwerking aangegaan. Het doel van de samenwerking is om revolutionaire oplossingen te ontwikkelen voor het wereldwijde betalings- en handelssysteem. Hierbij moet worden gedacht aan contactloos winkelen en technologie voor zelfstandig afrekenen tot cloud-gebaseeerde point-of-sale (POS)-oplossingen. Mastercard en Verizon Business zullen samen schaalbare innovaties leveren die de branche vooruithelpen en consumenten en bedrijven nieuwe ervaringen bieden.
Verizon en Mastercard gaan nauw samenwerken om verbonden Internet of Things (IoT)-sensoren te combineren met edge computing in vrijwel real time, ter ondersteuning van de bancaire, fintech- en betalingssector. Ze zullen daarnaast kleine en middelgrote bedrijven aan hypergeautomatiseerde en boeiende handelservaringen helpen. Dit omvat onder meer:
- Soepele acceptatie van betalingen via smartphones en andere verbonden apparaten: De infrastructuur van Mastercard voor contactloze betalingen op elke schaal wordt gekoppeld aan het 5G-netwerk van Verizon om bepaalde verbonden apparaten geschikt te maken voor handelstransacties. Een voorbeeld hiervan is Tap on Phone. Bedrijven in alle soorten en maten kunnen hun klanten hiermee moderne en geoptimaliseerde contactloze betalingservaringen bieden.
- Ondersteuning voor contactloze winkelervaringen: 5G en Mobile Edge Computing van Verizon worden geïntegreerd met de retailtechnologie van Mastercard om tegemoet te komen aan de hardware-eisen voor zelfstandig afrekenen binnen winkels. Het doel is om snellere implementaties en nieuwe toepassingsscenario’s mogelijk te mkaen, zoals mobiele updates en de mogelijkheid om producten te bestellen via voice en video
- Nieuwe manieren om fysieke en digitale producten aan te schaffen: Verizon en Mastercard ontwikkelen samen een slim digitaal netwerk waarmee bedrijven nieuwe en innovatieve oplossingen kunnen inzetten die bijdragen aan gepersonaliseerde winkelervaringen. Mogelijke toepassingen zijn onder meer toegangsbeheer voor onbeheerde winkels en het vergrendelen en ontgrendelen van de voordeur.
- Ondersteuning voor de digitale transformatie van bedrijven: Verizon en Mastercard zullen daarnaast nieuwe manieren verkennen waarop mobiele 5G-verbindingen, zakelijk internet en edge computing in vrijwel real time in de praktijk kunnen worden toegpast door kleine en middelgrote bedrijven. Dit gebeurt op basis van Digital Doors, een oplossing van Mastercard die bedrijven helpt om de efficiëntie en effectiviteit van hun online activiteiten te vergroten, zodat ze beter tegemoet kunnen komen aan de behoeften van hun klanten.
- Een verbeterde ervaring bij de facturatie voor klanten van Verizon: Verizon zal een beroep doen op Bill Pay Exchange, het realtime messaging-netwerk van Mastercard, om te zorgen voor directe en geoptimaliseerde communicatie tussen consumenten en bedrijven die hen facturen sturen. Verizon zal deze oplossing zelf ook inzetten om het betalen van facturen via digitale kanalen te stroomlijnen, papieren facturen te digitaliseren en voor een mobile first-ervaring te zorgen. Hiermee worden kosten bespaard en wordt de betalingservaring voor klanten geoptimaliseerd. Verizon zal daarnaast gebruikmaken van technologie van Ethoca, een dochteronderneming van Mastercard, om snel fraude te detecteren en verhelpen.
“De behoeften van bedrijven en consumenten veranderen voortdurend. Cruciale factoren voor duurzaam succes zijn het vermogen om flexibel te blijven en de samenwerking met strategische financiële en betalingspartners die over de tools en mogelijkheden beschikken om complete sectoren vooruit te helpen”, aldus Sampath Sowmyanarayan, de chief revenue officer van Verizon Business. “De combinatie van het brancheleidende wereldwijde IP-netwerk en de transformationele 5G-technologie van Verizon met de diepgaande marktkennis, toonaangevende oplossingen en innovatiedrang van Mastercard resulteert in een samenwerking die perfect aansluit op wat we bij Verizon proberen te bereiken. Deze samenwerking kan leiden tot revolutionaire oplossingen.”
Verizon en Mastercard zullen tests uitvoeren en 5G-connectiviteit met hun oplossingen integreren om het innovatie- en samenwerkingstempo op te voeren. Dit vindt plaats in de New York City Tech Hub van Mastercard in het Flatiron District 5G. Beide bedrijven zullen hier nieuwe toepassingen van 5G-technologie en mobile edge computing verkennen en de ervaring van werknemers van Mastercard verbeteren.
“Nieuwe technologieën zoals 5G en mobile edge computing zullen ongetwijfeld de manier waarop we met elkaar interacteren veranderen. Dit maakt het nog belangrijker dat deze uitwisselingen, en met name betalingstransacties, betrouwbaar zijn en voorbereid zijn op meer veranderingen”, zegt Linda Kirkpatrick, bestuursvoorzitter North America bij Mastercard. “De platforms van Mastercard en Verizon, die wereldwijd miljarden consumenten, bedrijven, banken en overheidsinstellingen met elkaar verbinden, zullen dankzij deze samenwerking een drijfveer vormen voor digitale transformatie.”
Kom meer te weten over de 5G-technologie van Verizon.
Over Mastercard
Mastercard is een wereldwijd technologiebedrijf in de betaalsector. Het is onze missie om een inclusieve, digitale economie te verbinden en mogelijk te maken. Een economie waar iedereen, overal ter wereld voordeel uit haalt door transacties veilig, eenvoudig, slim en toegankelijk te maken. Met behulp van veilige data en netwerken, partnerschappen en passie, helpen onze innovaties en oplossingen consumenten, financiële instellingen, overheden en bedrijven om hun grootste potentieel te realiseren. Onze decency quotient (degelijkheidsquotiënt) staat centraal binnen onze cultuur en bij alles wat we binnen en buiten onze organisatie doen. Met een netwerk dat meer dan 210 landen en grondgebieden omspant bouwen we aan een duurzame wereld die iedereen mogelijkheden van onschatbare waarde biedt. www.mastercard.com
Over Verizon
Verizon Communications Inc. (NYSE, Nasdaq: VZ) werd op 30 juni 2000 opgericht en is een van ’s werelds leidende aanbieders van communicatie-, informatie- en entertainmentproducten en -diensten. Het hoofdkantoor is gevestigd in New York City en met zijn wereldwijde activiteiten genereerde Verizon in 2020 een omzet van 128,3 miljard dollar. Het bedrijf biedt spraak-, data- en videodiensten en -oplossingen aan via zijn bekroonde netwerken en platforms. Hiermee wordt tegemoetgekomen aan de vraag van klanten naar mobiliteit, betrouwbare netwerkverbindingen, veiligheid en controle.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.