Vernieuwde Adobe Social ondersteunt nu ook Flickr, Foursquare, Instagram en LinkedIn

Adobe Systems Incorporated (Nasdaq: ADBE) introduceert het vernieuwde Adobe Social. Naast de social predictive publishing-mogelijkheden, biedt Adobe® Social nu ook integratie met Flickr, Foursquare, Instagram en LinkedIn. Daarnaast bevat de nieuwe versie een mobiele user interface, verbeterde rapportage-mogelijkheden en nieuwe opties om samen te werken. Adobe Social is de eerste oplossing die specifiek ontworpen is om de Adobe Marketing Cloud-interface te benutten, die overal en via ieder device toegang biedt tot marketingfunctionaliteit. Adobe Social is een belangrijk onderdeel van Adobe Marketing Cloud en stelt marketeers in staat om social media efficiënt in te zetten binnen de gehele organisatie. Ook biedt het de mogelijkheid om klantconversaties te volgen en hierop te reageren. Adobe Social koppelt interacties via social media direct aan bedrijfsresultaten.
“Van marketeers wordt verwacht dat zij de uitgaven aan social media verantwoorden”, stelt Bill Ingram, vice president of product marketing, Digital Marketing, bij Adobe. “Adobe Social maakt het eenvoudig om de impact te meten die social media-campagnes hebben op de business. Deze data kan vervolgens gebruikt worden om de strategie te optimaliseren op een zeer visuele manier.”
Nieuwe ondersteuning van social media-platformen
Marketeers hebben dagelijks een enorme hoeveelheid aan beschikbare social media-data te monitoren. Deze data trachten zij vervolgens te gebruiken om aantrekkelijke content te publiceren en zodoende een beter digitale beleving te bieden aan hun doelgroep. Tegelijkertijd willen zij graag de dialoog aangaan met klanten en prospects om de relatie te onderhouden. Dit moeten zij doen binnen het nog altijd groeiende aantal sociale platformen.
Met dit als uitgangspunt is Adobe Social nu geïntegreerd met Flickr, Foursquare en Instagram als aanvulling op de bestaande koppelingen met Facebook, Google+, Reddit, Tumblr, Twitter, YouTube en diverse andere platformen. Hiermee biedt Adobe Social het meest uitgebreide inzicht in social media-conversaties, klantgedrag en real-time trends. De integratie met Foursquare is uniek aangezien Adobe Social de eerste oplossing is die gebruik maakt van de exclusieve samenwerking van Foursquare met data provider Gnip. Dit stelt Adobe Social in staat om alle lokale mobiele data van Foursquare te benutten. Dit stelt marketeers in staat om bewegingen in check-ins te begrijpen, het concurrentielandschap in kaart te brengen en inzicht te krijgen in hoe specifieke gelokaliseerde marketing-initiatieven aansluiten bij specifieke locatie check-in data.
Adobe Social voegt de mogelijkheid toe om content te publiceren op LinkedIn Company Pages en Groups. Ook is het mogelijk om de bijbehorende statistieken te analyseren. Deze mogelijkheden ondersteunen het opbouwen van relaties binnen dit cruciale professionele netwerk. De toevoeging van deze nieuwe platformen vergroot de contactmogelijkheden met de klant die Adobe biedt. Het stelt social marketeers in staat om social media-activiteiten binnen de gehele organisatie te beheren en een beter inzicht te krijgen in de wensen van de klant.
Adam Broitman, vice president, Global Digital Marketing bij Mastercard: “Adobe Social stelt Mastercard in staat om eenvoudig de betrokkenheid in de lokale markten wereldwijd te vergroten. Door online monitoring, conversaties en het opbouwen van een community neemt het vertrouwen toe. Dit is van onschatbare waarde voor ons.”
Predictive publishing voorspelt de resultaten van social content
Adobe heeft ook een krachtige nieuwe predictive publishing-functie voor Adobe Social, waarmee social engagement van individuele content kan worden voorspeld, waarbij automatisch de ideale timing wordt voorgesteld om de resultaten van content te verbeteren. De predictive publishing-functie in Adobe Social helpt social media-teams om content te verspreiden die het beste aansluit bij de interesse van hun doelgroep. Doordat de oplossing gaandeweg leert, worden de suggesties steeds specifieker en wordt de oplossing bij iedere actie steeds slimmer.
Nieuwe Adobe Marketing Cloud-interface
Door gebruik te maken van de nieuwe gebundelde Adobe Marketing Cloud-interface, die nu beschikbaar is voor Adobe Social, kunnen marketeers en hun teams waardevolle inzichten verkrijgen en effectiever samenwerken. Deze nieuwe samenwerking reikt verder dan hun eigen organisatie, maar verbindt hen ook met verschillende externe teams door verbeterde workflows, het stroomlijnen van marketingactiviteiten en het maximaliseren van de ROI. Klanten hebben dankzij de eenmalige aanmeldingsoptie direct toegang tot de Adobe Marketing Cloud-oplossingen vanuit één samengevoegde interface. De nieuwe social feed zorgt ervoor dat relevante interne content en inzichten te delen zijn tussen alle Adobe Marketing Cloud-oplossingen.
Beschikbaar
Adobe Social is direct beschikbaar. Bezoek http://www.adobe.com/solutions/social-marketing.html voor meer informatie. Ook de mogelijkheden voor Flickr, Foursquare en Instagram zijn direct beschikbaar. LinkedIn-integratie is momenteel beschikbaar als gelimiteerde bèta en zal naar verwachting later dit jaar algemeen beschikbaar zijn.
Over Adobe Marketing Cloud
Adobe biedt een cloudgebaseerde dienst die alle behoeften van digitale marketeers samenbrengt in één platform, de Adobe Marketing Cloud. Het bevat een complete set analytics, social, advertising, targeting en web experience management-oplossingen. Samengebracht in een social-enabled en realtime interface, komen marketeers alles te weten over hun campagnes en kunnen zij met behulp van analyse sneller en slimmer inzicht krijgen in data om vervolgens tot actie over te gaan. Kijk voor meer informatie op www.marketing.adobe.com.
Over Adobe Systems Incorporated
Adobe verandert de wereld door digitale ervaringen. Voor meer informatie bezoek: http://www.adobe.nl.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.