Vernieuwde Adobe Target maakt testen en targeting veel eenvoudiger

In de huidige competitieve digitale wereld worden organisaties voortdurend uitgedaagd om steeds meer website- en mobiele gebruikers aan te sporen om klant te worden en om de loyaliteit van bestaande klanten te vergroten. Toch blijkt uit een recent onderzoek[1] van Adobe dat de meerderheid van de ondervraagde ondernemingen slechts vijf procent of minder van hun volledige marketingbudget besteden aan optimalisatie. Terwijl blijkt dat organisaties die meer investeren betere resultaten bereiken. Verbeteringen in Adobe Target helpen CMO’s om het marketing budget optimaal te benutten door gebruik te maken van optimalisatie binnen al hun digitale kanalen, zoals websites, e-mail, mobiele sites en apps.
Nieuwe functies zijn onder andere:
Begeleiding bij testing & targeting workflow – Adobe Target biedt, met ingebouwde best practices, stap voor stap begeleiding bij het creëren en toepassen van de meest effectieve A/B testing en targeting-activiteiten. Hiermee wordt het proces aanzienlijk vereenvoudigd, waarmee de personen die verantwoordelijk zijn voor het uitvoeren van de marketingcampagnes ook profiteren van de kracht van Adobe Target. De nieuwe workflow is ontworpen met mobile-first als uitgangspunt, ondersteunt touch en biedt marketeers de flexibiliteit om te werken met een device naar keuze.
Visual Experience Composer – Stelt marketeers in staat om direct op de website een onbeperkt aantal variaties van content te creëren. Bijvoorbeeld door aanbiedingen en afbeeldingen te verwisselen of door de kleur, de tekst of het design te veranderen. Door deze functionaliteit op de website te plaatsen, in plaats van binnen een meer technische testomgeving, kunnen testen sneller worden geïmplementeerd, wordt er sneller inzicht verkregen en worden ook meer conversies gerealiseerd.
Custom Audience Library – Biedt een centraal archief voor het creëren en hergebruiken van doelgroepsegmenten bij targeting. Marketeers kunnen hierdoor eenvoudig target doelgroepen vergelijken met bezoekerssegmenten of bestaande segmenten hergebruiken. Ook is het mogelijk om het archief te vullen met data uit Adobe Analytics via de ingebouwde integratie binnen Adobe Target.
Real-time interactieve rapportages – Biedt uitgebreide en toch eenvoudig te begrijpen grafische weergaven van real-time testing en targeting resultaten waardoor marketeers snel inzichten en gegevens over het succes van een campagne kunnen delen met executives en andere teamleden. Rapportages worden, met ondersteuning van responsive design, geoptimaliseerd voor verschillende devices waardoor drukke professionals de resultaten snel kunnen bekijken en actie kunnen ondernemen.
Optimalisatie van mobile apps – Uitgebreide test en target-functionaliteit voor mobiele apps. Mobiele marketeers kunnen nu afwijkende, gerichte ervaringen bieden aan app-gebruikers op basis van engagement data, zoals de eerste keer dat de app in gebruik genomen wordt, het aantal keren dat de app gebruikt is of het aantal dagen dat er tussen het gebruik van de app zit. Daarnaast kunnen ervaringen gepersonaliseerd worden op basis van lifetime value segmentaties.
Adobe Marketing Cloud integratie – Biedt marketeers toegang tot alle Adobe Marketing Cloud-oplossingen, waaronder het vernieuwde Adobe Target, vanuit een centraal platform met een social-enabled interface. Via de interface kunnen waardevolle data, afbeeldingen, documenten en inzichten gedeeld worden tussen Adobe Marketing Cloud-oplossingen. Zo is het bijvoorbeeld mogelijk om samenvattingen van testen eenvoudig te delen met collega’s en kunnen activiteitenrapporten gebundeld worden als onderdeel van grotere campagneresultaten waarmee ondersteuning wordt geboden voor een flexibelere en een meer gestroomlijnde organisatie.
“Als erkend leider op het gebied van testen en targeting wordt Adobe Target op dit moment gebruikt door ongeveer duizend ondernemingen wereldwijd. Deze ondernemingen genereren aanzienlijk meer omzet”, stelt Aseem Chandra, vice president Adobe Target en Adobe Experience Manager business bij Adobe. “Deze nieuwe versie bouwt voort op de krachtige technologie en biedt tegelijkertijd een eenvoudigere benadering voor professionals binnen de marketingorganisatie. Als onderdeel van de meeste uitgebreide digital marketingoplossing, Adobe Marketing Cloud, helpt vereenvoudigd testen en targetten onze klanten om meer geld te verdienen.”
“De lancering van een site is het startpunt van de web experience, niet de eindstreep”, stelt Mark Taylor, vice president Consumer Insights bij Razorfish. “Wij moedigen onze klanten aan om hun digitale belevingen voortdurend te optimaliseren en Adobe Target is vaak de basis van deze inspanningen. Als actieve bèta-gebruiker van de nieuwe Adobe Target hebben wij het gevoel dat de workflows voor het testen van producten en intuïtieve features een aantrekkelijk voordeel bieden en we zijn verheugd dat we met dit product onze klanten kunnen helpen met agressievere optimalisatie op basis van hun winstdoelstellingen.”
Beschikbaarheid
De nieuwe Adobe Target is naar verwachting eind september 2013 beschikbaar. De prijs is gebaseerd op een nieuw flat-fee model waarmee klanten de mogelijkheid krijgen om meer te testen en targetten binnen een voorspelbare kostenstructuur. Voor meer informatie kunnen klanten contact opnemen met een Adobe sales vertegenwoordiger. Voor meer informatie: www.adobe.com/go/target
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.