Industry Wire

Geplaatst door Datatrics

Vernieuwde software maakt CDP gebruiksvriendelijker, sneller en transparanter

Enschede, 12 oktober 2022 – Met Audience 2.0 heeft Datatrics de kernsoftware van haar Customer Data Platform (CDP) volledig vernieuwd. Het bedrijf dat met artificial intelligence en de kracht van data gebruikers helpt met marketingpersonalisatie maakte eind mei de overstap naar Audience 2.0.

Audience, nu vier keer sneller dan voorheen, is het onderdeel van Datatrics’ software waarmee gebruikers van het platform al hun klant- en bezoekersprofielen kunnen beheren. De belangrijkste vernieuwing is het 360-graden klantprofiel dat alle data over een klant nu automatisch samenvoegt vanuit 50 kanalen, dankzij zogenoemde Master profielen. Gebruikers krijgen zo een beter en completer beeld van hun klanten. Ook kunnen ze gemakkelijker segmenten creëren op basis van verschillende klantkenmerken. Daarbij kan men gebruikmaken van de data – van basisgegevens tot voorspellende gegevens – die het Audience algoritme genereert over de buyer phase waarin een klant zich bevindt en over zijn of haar geprefereerde persuasion method.

“Eenvoud in het gebruik is een van de belangrijkste eigenschappen van onze software”, zegt Jan Willem van Dijk, productmanager bij Datatrics. “Ik vind het mooi dat het ons opnieuw gelukt is om de kracht van complexe AI-technieken zo eenvoudig en gebruiksvriendelijk vorm te geven. We hebben onze klanten dan ook nauw betrokken bij de herziening van Audience. Naar aanleiding van hun wensen is de Timeline, het onderdeel dat de activiteiten van een klantprofiel inzichtelijk maakt, enorm uitgebreid. Daardoor zijn alle activiteiten en veranderingen binnen een profiel beter zichtbaar en transparanter.”

“Sinds de introductie van Audience 2.0 eind mei is de conversion rate uplift bij onze klanten gestegen van gemiddeld 20% naar 30%. De gemiddelde conversiestijging is bij gebruikers van Datatrics standaard al hoger dan bij de controlegroep, maar dit wijst op een echt concurrentievoordeel voor onze gebruikers. Dus we zijn erg tevreden met het resultaat.”

Meer informatie over Audience 2.0 is hier te vinden of probeer de gratis versie van Datatrics.

Datatrics, opgericht in 2012 door CEO Bas Nieland, helpt bedrijven interne en externe data te gebruiken voor datagedreven besluitvorming met behulp van AI-aangedreven technologie. In 2018 is Datatrics door Growens overgenomen. Kijk voor meer informatie op www.datatrics.com

Growens (GROW) is een verticaal geïntegreerde speler op het gebied van Cloud Marketing Technologies, met een gecombineerd SaaS- en CPaaS-aanbod. Dankzij de groeiende reeks datagestuurde oplossingen kunnen het MKB en grote ondernemingen wereldwijd de evoluerende manieren van communiceren met klanten beheersen. Beginnend bij het moederbedrijf, dat de MailUp-businessunit (e-mailmarketing technologie) omvat, volgt de groep een gestaag groeipad, zowel organisch als door overnames: Acumbamail (Spaanse en Latijns-Amerikaanse markten), Agile Telecom (groothandels-sms-markt) en Datatrics (kunstmatige intelligentie). Het merkenportfolio wordt gecompleteerd door BEE, een e-maileditor die in 2017 werd gelanceerd als een aanvullende business line en die al duizenden klanten wereldwijd heeft. Vandaag de dag is Growens een toonaangevende Europese speler op het gebied van Cloud Marketing Technologies; het bedrijf bedient ca. 26.000+ organisaties in 100+ landen. Growens is toegelaten tot de handel op de Euronext Growth Milan (EGM)-markt die wordt beheerd door de Italiaanse effectenbeurs, met een free float van ca. 36%.

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht