Industry Wire

Geplaatst door Verve

Verve uitgeroepen tot European Agency of the Year

Amsterdam, 20-06-2022 – Tijdens de European Design Awards (EDA) 2022 is digital branding agency Verve een van de grote winnaars. Dit weekend nam het internationale designbureau vier prijzen in ontvangst tijdens het European Design Festival in Tallinn, waaronder de titel ‘European Agency of the Year’. 

Verve ontving de prestigieuze benoeming uit meer dan 1400 inzendingen, afkomstig van de beste digital agencies van Europa. Met zes nominaties was Verve tevens het meest genomineerde bureau. In totaal mochten maar liefst vier awards mee naar huis.

Volgens de jury heeft Verve de prijs voor European Agency verdiend door te bewijzen dat zij ‘digitale ontwerpen van een verbluffend niveau’ ontwikkelen. “Door een ongelooflijk sterke positie op de digitale markt te verwerven, zijn ze erin geslaagd de hoofdprijs in de wacht te slepen,” aldus Demetrios Fakinos, EDA’s managing director.

Nieuwe koers 

Naast de benoeming van ‘European Agency of the Year’, vielen ook de nieuwe identiteit voor Nederlandse Reisopera, de rebranding van Tuum en de branding van Flutterwave in de prijzen binnen de categorie ‘Digital Identity Applications’. Nederlandse Reisopera werd geprezen om de keuze voor barok vanuit een moderne invalshoek, Tuum vanwege het teruggrijpen op de kernwaarden (voorheen Modularbank) en Flutterwave voor de gewaagde en originele uitwerking.

Roman Stikkelorum, mede-oprichter en managing director van Verve: “Het is nog maar een jaar geleden dat we een nieuwe koers zijn ingeslagen, waarbij we de focus leggen op B2B-groei en snelgroeiende bedrijven. En we hebben nu al een toppositie in Europa bemachtigd. Twee van de drie awards waren gericht op B2B-doelgroepen: dat laat zien dat bij goede business-to-business communicatie het menselijke centraal staat.”

In de toekomst zal Verve zich blijven richten op het samenbrengen van product en merk voor snelgroeiende organisaties, zodat zij in de toekomst net zo bruisend zijn als bij de oprichting. “Het afgelopen jaar was pas een voorproefje van de nieuwe richting die we zijn opgegaan,” voegt Stikkelorum er nog aan toe. “Hier gaan we mee door – we kunnen niet wachten op wat er nog gaat komen!”

– einde –

Over Verve

Verve is een collectief van ontwerpers, developers en strategen die goede merken transformeert in uitgesproken merken. Verve bouwt levende merken: wendbare, schaalbare en holistische merk systemen gebaseerd op tijdloze, meeslepende verhalen. Vanuit een Dutch Digital Design mindset vertrekt de agency vanuit de kern en bouwt visuele en digitale merk systemen waar mensen van houden en merken van groeien.

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht