Industry Wire

Vignet’D International gaat voor grootste Symbid crowdfundingcampagne ooit

Vignet’D International, een bedrijf dat gespecialiseerd is in interactieve verpakkingen, gaat voor een record op het Symbid investeringsplatform door te proberen EUR 2,3 mln op te halen via crowdfunding. Bij succes is dit de grootste crowdfundingcampagne bij Symbid tot nu toe en ook internationaal zal de campagne tot een van de grootste aandelen-crowdfundingcampagnes behoren. De volgende stap is een officiële beursnotering op de AIM in Londen die geagendeerd staat voor eind 2015.

Groot potentieel

Vignet’D verandert een productverpakking in een krachtig marketinginstrument met veel meer mogelijkheden dan tot nu toe mogelijk leek. Een onzichtbaar watermerk, dat in het design wordt verwerkt, maakt het mogelijk dat consumenten, door de verpakking te scannen met hun smartphone, toegang krijgen tot extra productinformatie of extra content, zoals games. Daarnaast kunnen luxe artikelen zoals parfum, worden voorzien van een verborgen echtheidscode. Hiermee beschermen fabrikanten hun product tegen replica’s. Het zijn met name deze twee toepassingen die de interactieve verpakkingen van Vignet’D uniek maken en onderscheiden van traditionele technieken die werken met streepjes- of QR-codes.

Vignet’D heeft inmiddels succesvolle pilot projecten afgesloten met spraakmakende internationale FMCG producenten (Fast Moving Consumer Goods red.). Game distributeurs en -ontwikkelaars zoals Rovio (Angry birds) en Triangle Studios gaan met deze nieuwe technologie aan de slag, omdat ze een interessant verdienmodel zien met loyaliteitsprogramma’s en merchandising. Daarmee is het enorme potentieel van deze technologie nu al grotendeels bewezen.

De kracht van crowdfunding

Voor de verdere ontwikkeling van de technologie en het opschalen van de marketing en sales, is Vignet’D International op zoek naar financiering. Dit is niet de eerste financieringsronde, eerder werd succesvol geld opgehaald via informal investors en door investeringen van de huidige aandeelhouders. “Vignet’D is door de partnerships die nu zijn gesloten en de producten die klaar staan, al gevalideerd door de markt voor een grote internationale expansie”, zegt CEO Martin Bril. “Samen met Symbid willen wij grote, maar ook kleine investeerders de mogelijkheid bieden een aandeel te nemen in ons bedrijf.”

Voor Symbid is deze campagne natuurlijk een geweldige case. “Wij zijn ontzettend blij dat Vignet’D International kiest voor crowdfunding bij Symbid”, zegt Korstiaan Zandvliet, CEO en medeoprichter van Symbid. “Dit toont wederom aan dat bedrijven crowdfunding serieus nemen. Waar we in het begin voornamelijk ondernemingen met een kleinere financieringsbehoefte hielpen, zien we nu dat ook grotere bedragen worden gecrowdfund. Deze campagne betekent een record voor Symbid.”

Internationale ambitie

Wanneer de doelstelling van EUR 2,3 mln wordt gehaald, is dit de grootste en meest succesvolle campagne die Symbid tot nu toe heeft gedaan. Maar ook internationaal is het een van de allergrootste aandelen-crowdfundingcampagnes. Vignet’D is daarmee echter nog niet klaar. In lijn met de globale ambities heeft Vignet’D International voornemens om in 2015 samen met Symbid een volgende crowdfunding campagne te doen in Duitsland en om eind 2015 naar de alternatieve beurs in Londen (AIM) te gaan.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht