Industry Wire

Geplaatst door The Next Web

Vodafone en The Next Web maken winnaars IoT Challenge bekend

Tien start-ups zijn uitgeroepen tot de winnaars van de IoT Challenge. Vodafone en The Next Web schreven deze wedstrijd uit met als doel innovatieve technologische oplossingen te vinden voor vraagstukken van tien grote bedrijven. Er meldden zich wereldwijd 267 start- en scale-ups aan, vanuit 27 landen. Op basis van de inzendingen hebben de partners in totaal 30 start-ups uitgenodigd te pitchen in Amsterdam. Het winnende tiental gaat de komende maanden aan de slag met de projecten en deelt de uitgewerkte oplossingen eind dit jaar.

Door middel van een pitch van één minuut en een gesprek van 30 minuten presenteerden de jonge bedrijven hun idee aan de tien partners. De winnende bedrijven zijn: Counterest, Flicq, Motion 10, Netop Technology, Semiotic Labs, Sodaq, Solder Creative, Tanktastic, Undagrid en Zio Health.De komende maanden ontfermt Solder Creative zich over het vraagstuk van Heineken. Zij zoeken een oplossing voor het volgen van kratten, waarmee zij de bevoorrading kunnen controleren.

De partners die een ‘challenge’ hebben uitgeschreven zijn: Damen, de Efteling, Facilicom Group, Health Hub Utrecht, Heineken, Jaarbeurs, Politie Nederland, SHV Energy, Stedin en Vitens. De niet selecteerde start-ups kregen de mogelijkheid om na de verkiezing investeerders te ontmoeten tijdens een boottocht door de Amsterdamse grachten.

Winnaars IoT Challenge

John van Vianen, Directeur Zakelijke Markt VodafoneZiggo: “Als wereldwijde IoT-marktleider zien wij dat er een toenemende behoefte is aan IoT-oplossingen. Wij faciliteren hier graag in. Met onze IoT expertise streven we dan ook naar de beste innovaties voor onze klanten. Dat er zoveel internationale aanmeldingen binnen zijn gekomen is voor ons een positieve verassing en laat zien wat de potentie van IoT is. We zijn benieuwd naar de oplossingen die daadwerkelijk uitgevoerd gaan worden.”

“Dit is het perfecte voorbeeld van hoe start- en scale-ups met grote bedrijven kunnen samenwerken”, aldus Patrick de Laive, co-founder The Next Web. “De IoT Challenge stimuleert innovatie door het laten oplossen van real-life challenges van tien grote bedrijven in Nederland.”

Over The Next Web
The Next Web (TNW) is een tech-mediabedrijf met een focus op Generation T. TNW helpt hen het meeste uit technologie te halen door hen te informeren via opmerkelijke verhalen en inzichten, en door ze samen te brengen via buitengewone evenementen en werkruimten. Daarnaast specialiseert TNW’s innovatieteam TNW X zich in het samenbrengen van partijen in het tech-ecosysteem om samenwerkingen en innovatie te initiëren.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht