Industry Wire

Geplaatst door DPG

De Volkskrant lanceert merkcampagne: ‘Open je wereld’

Vandaag start de Volkskrant met de multimediale merkcampagne ‘Open je wereld’. De campagne roept op om met een open blik naar de wereld en de mensen om ons heen te kijken en vraagt aandacht voor de werkwijze en uitgangspunten van de krant.
Pieter Klok, hoofdredacteur de Volkskrant: “De Volkskrant wil in de eerste plaats open en eerlijk zijn. Open van geest, open naar de wereld, open voor alle feiten en alle perspectieven, maar ook open over haar journalistieke werkwijze. De Volkskrant gelooft dat eerlijke kwaliteitsjournalistiek onmisbaar is voor een constructief maatschappelijk debat, een gezonde democratie, een sterke, verbonden samenleving en een boeiend persoonlijk leven. Deze overtuiging is sturend geweest voor ons manifest en de daaruit volgende campagne: ‘Open je wereld’.”

Over de campagne
De campagne loopt van 27 mei tot en met 16 juni 2024. De ingezette media zijn tv, radio, podcast pre-rolls, filmhuizen, print en online. De campagne is bijna volledig in-house bedacht en geproduceerd.

Credits

Strategie: Leo-Peter van Aerde (DPG Media)
Hoofd creatie: Robin Hoolwerf (DPG Media)
Campagnemanager: Chris Bakker (DPG Media)
Brandmanager: Loes Fels – Koster (DPG Media)
Productie: afdeling Entertainment van DPG Media
Producer: Cees Clous & Pascal Hielkema (DPG Media)
Regie: David van der Vegte (DPG Media)
DOP: Thijmen Doornik
RTV Producer: Hanneke Kampschreur
Creative team: Arthur Biedermann, Arno de Coninck, Orry Tielens, Frans Pootjes (DPG Media)
Motion Designer: HoyHym Ho
Geluidsstudio: Public Audio I Joep Meijburg
Edit & Postproduction: Philip Smeulers
Grading: Remi Lindenhovius
Muziek: Public Audio I Sebastiaan Roestenburg
Casting: East Indy

Over de Volkskrant
De Volkskrant is met 300 duizend abonnees en 500 duizend dagelijkse online lezers de grootste kwaliteitskrant van Nederland. De krant werd opgericht in 1919, op het moment dat in Nederland het Algemeen Kiesrecht werd ingevoerd. Sinds 1921 verschijnt het als dagblad. Hoofdredacteur is Pieter Klok en sinds 2009 is de Volkskrant onderdeel van mediabedrijf DPG Media.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht