Industry Wire

Geplaatst door Ogilvy

Volleyball World verandert afval in unieke trofee

De unieke trofee maakt een krachtig statement over de impact van vervuiling op de stranden en oceanen van de wereld. De trofee is gemaakt van gerecycled plastic dat verzameld is op onze stranden.

AMSTERDAM, 30 januari 2023 – Volleyball World, wereldwijde klant van Ogilvy Amsterdam, onthulde de meest waardevolle trofee tijdens de finale van de Beach Pro Tour 2022. De trofee is niet gemaakt van goud of zilver, maar van iets veel waardevollers: gerecycled plastic van stranden.

De campagne gemaakt door Ogilvy, maakt een krachtig statement over de impact van vervuiling op de stranden en oceanen van de wereld. Volgens Ocean Conservancy komt jaarlijks maar liefst 11 miljoen ton plastic in de zeeën terecht.

De trofee vertegenwoordigt het dynamische karakter van volleybal en is gevormd met vloeiende rondingen en een gevoel van beweging. De kleuren refereren aan de natuurlijke elementen van de sport: zand en zee. De trofee is ontworpen door The New Raw, designbureau gespecialiseerd in het omzetten van plastic afval in betekenisvolle producten die 100 procent circulair zijn.

“We houden van het strand – het is ons thuis. We komen er samen, strijden, spelen en socializen”, aldus Finn Taylor, CEO van Volleyball World. “Deze nieuwe trofee is volledig gemaakt van gerecycled plastic van het strand en symboliseert de noodzaak om te handelen. Het is onze eerste stap om strandvervuiling aan te pakken. Tijdens strand clean-up events brengen we spelers en fans samen voor een gemeenschappelijk doel: voorkomen dat vervuiling onze oceanen overspoelt.”

De campagne sluit nauw aan bij de waarden van sportfans en zet Volleyball World aan tot het uitbouwen van een grotere ESG-campagne die spelers en fans verenigt.

“Deze trofee is meer dan een erkenning van overwinning, het vertegenwoordigt hoop en innovatie. Door plastic afval dat gevonden wordt op de stranden waar gevolleybald wordt te hergebruiken, verminderen we niet alleen de hoeveelheid afval, maar creëren we ook een echte trofee voor kampioenen”, zegt Tolga Buyukdoganay Executive Creative Director, Ogilvy Amsterdam.

Sara Hughes en teamgenoot Kelly Cheng namen als eerste damesteam van de Beach Pro Tour de trofee van gerecycled plastic in ontvangst.

“Het is zo belangrijk om voor onze stranden te zorgen, vooral omdat we er elke dag op trainen. Elke keer dat Kelly en ik een stuk afval op het zand zien, gooien we het weg. Deze trofee is een geweldige reminder om de stranden schoon te houden”, vertelt Sara Hughes.

Het nummer één team ter wereld van de mannen en de regerend wereld- en Olympisch kampioenen Anders Mol en Christian Sorum voegden de eerste Volleyball World Beach Pro Tour kampioenstitel toe aan hun indrukwekkende etalage van trofeeën en medailles.

“Voor ons in Noorwegen is het milieu heel belangrijk. Recycling maakt deel uit van onze gewoontes, zodat we voor ons mooie land kunnen zorgen”, zegt Anders Mol. “Daarom is het mooi dat de trofee van de winnaars is gemaakt van gerecycled plastic dat op het strand is ingezameld. Het is niet alleen cool, maar het is ook een belangrijke boodschap en hopelijk kunnen velen hier over de hele wereld van leren.”

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht