Geplaatst door BluJay

Volvo vernieuwt en breidt TMS-partnerschap met BluJay uit

Dordrecht, 29 juni 2021 – BluJay Solutions, leverancier van supply chain-software en -diensten, kondigt aan dat de Zweedse autofabrikant Volvo, de samenwerking met BluJay heeft vernieuwd en uitgebreid. Volvo maakt al geruime tijd gebruik van BluJay’s Transportation Management for Shippers (TMS)-oplossing, en met deze verlengde samenwerking ondersteunt BluJay ook de groei van Volvo.

Volvo’s locaties in Europa, China en de VS maken gebruik van BluJay’s TMS-oplossing voor wereldwijde transportactiviteiten, van de fabriek tot autodealerbedrijven. Met de uitbreiding van het TMS-partnerschap verwacht Volvo een toename van de efficiëntie en daarnaast ook een productieverdubbeling in de komende drie jaar.

“Volvo is blij om de relatie met BluJay uit te breiden ter ondersteuning van onze groei, focus op duurzaamheid en het streven om in 2025 alleen nog maar elektrische auto’s en hybrides exclusief online te verkopen”, zegt Pieterjan Landuyt, CED M&L–SCM Global bij Volvo Cars. “Onze samenwerking met BluJay is de afgelopen jaren uitstekend geweest.”

BluJay’s TMS-oplossing dient als de ruggengraat van Volvo’s autodistributienetwerk door het plannen, optimaliseren en volgen van verzendingen van de auto’s. Door deze service kan Volvo nieuwe doelstellingen bereiken en duurzaam blijven. Volvo Cars heeft namelijk onlangs aangekondigd dat het groothandelsmodel een transformatie zal ondergaan. De ontmoetingsplek met hun klanten verschuift naar online, om zo te bouwen aan sterke klantrelaties. Daarnaast wil het bedrijf in 2030 wereldwijd een volledig elektrisch autobedrijf zijn. Om deze doelstelling te bereiken wordt er de komende jaren een nieuwe serie elektrische auto’s gelanceerd en stappen ze af van emissieproducerende voertuigen.

“BluJay is er trots op dat de samenwerking met Volvo is uitgebreid. Hierdoor kunnen we hun innovatieve bedrijfsmodel, groei en succes ondersteunen”, zegt Roel Assies, VP Sales bij BluJay Solutions. “Terwijl Volvo zijn leveringsmodel voor de supply chain verschuift, biedt BluJay de flexibiliteit voor het bedrijf om te evolueren en te blijven groeien. Daarnaast zijn we blij dat we Volvo’s duurzaamheidsinitiatieven kunnen ondersteunen, zowel met technologie als met waardepropositie. We kijken uit naar de verdere samenwerking tussen onze teams.”

Het volledige Engelstalige persbericht is hier te vinden.

Over BluJay Solutions
BluJay Solutions helpt bedrijven over de hele wereld uit te blinken in logistiek en handelscompliance – het zit in ons DNA. Middels een combinatie van data, netwerken en applicaties, geleverd op de BluJay Way, voorziet ons DNA-platform in het verkrijgen van een frictieloze supply chain voor duizenden toonaangevende fabrikanten, retailers, distributeurs, expediteurs, douane-expediteurs, vervoerders en logistieke dienstverleners.. Ga voor meer naar: www.blujaysolutions.com of volg ons op Twitter @myBluJay en LinkedIn.