Geplaatst door Freedom Internet

Voorinschrijving crowdfunding Freedom zeer succesvol

Freedom Internet, de internetprovider met focus op veiligheid en privacy, ontstond naar aanleiding van de actie ‘XS4All Moet Blijven’ en door middel van een succesvolle crowdfunding in 2019. Het bedrijf start een tweede crowdfundingcampagne. Geïnteresseerden kunnen dit keer ‘een stukje Freedom’ kopen en daarmee het missiegedreven bedrijf helpen verder te groeien. Binnen vijf dagen werden via voorinschrijving al bijna 2 van de 4 miljoen euro aan certificaten verkocht. Vanaf 16 juni kan iedereen meedoen met deze crowdfunding.

Anco Scholte ter Horst (CEO): “Met inmiddels 20 teamleden is het ons gelukt om in korte tijd een onafhankelijke ‘alles-in-1’ provider neer te zetten. Dit was zonder de eerste crowdfunding in 2019 nooit gelukt. Maar het werk is nog lang niet klaar. Om met behoud van onze missie verantwoord en kwalitatief te kunnen groeien, ook wel de ‘scale-up fase’ genoemd, is extra geld nodig om te investeren. Hiermee willen we onder andere meer mensen aansluiten op onze diensten, onze rol als bewaker van digitale burgerrechten nog steviger pakken, veiligere diensten leveren aan het bedrijfsleven en overheden én hen helpen de privacy te verbeteren. Het is daarom hoog tijd voor een tweede crowdfunding, want al deze plannen kosten geld en wij willen géén grote graaiende aandeelhouders. We willen een community van mensen die geloven in onze plannen en bereid zijn ons te steunen door hun ‘eigen stukje Freedom’ te kopen.”

Het bedrijf koos er bij de eerste crowdfunding voor om deelnemers geld te laten lenen via het platform CrowdAboutNow. In deze tweede crowdfunding pakt Freedom het echter anders aan. Geïnteresseerden kunnen een stukje van het bedrijf kopen in de vorm certificaten. Deze certificaten kunnen op termijn niet alleen dividend opleveren, maar stijgen naar alle waarschijnlijkheid in waarde en zijn twee keer per jaar verhandelbaar. Elk certificaat kost 250 euro en het bedrijf hoopt 16.000 certificaten te verkopen via de crowdfunding. Er is een limiet gesteld aan de maximale hoeveelheid certificaten die per persoon of bedrijf gekocht kunnen worden. Dit om te borgen dat Freedom onafhankelijk en als missiegedreven bedrijf kan blijven werken. De crowdfunders uit 2019 kregen een kleine voorsprong om deel te nemen aan de crowdfunding. Wederom blijkt dat zij het bedrijf een warm hart toedragen, de crowdfunding bracht in vijf dagen reeds 2 van de 4 miljoen euro op.

Vanaf 09:00 uur op 16 juni 2021 is alle informatie te vinden op de site van CrowdAboutNow en via de speciaal ingerichte websitepagina www.freedom.nl/koop-jij-jouw-stukje-freedom