Voormalig Global Head of Payments van Adyen investeert in Figo Mobility om groei te versnellen

AMSTERDAM – Figo Mobility, een fintech uit Amsterdam die mobiliteitsmanagement en reisdeclaraties vereenvoudigt voor werkgevers, verwelkomt een investering van Edgar Verschuur, voormalig Global Head of Payments bij Adyen. Verschuur sluit zich aan bij het team van Figo als investeerder en zal het bedrijf in de volgende groeifase ondersteunen als strategisch adviseur. Met meer dan tien jaar ervaring in het opschalen van wereldwijde betaaloplossingen bij Adyen, brengt hij diepgaande expertise op het gebied van betalingen, fintech en operationele ervaring mee. Deze waardevolle kennis en ervaring geven een belangrijke impuls aan Figo’s missie om reis- en onkostenbeheer te vereenvoudigen en uit te groeien tot hét toonaangevende platform wereldwijd.
Figo Mobility, bekend om het bieden van een geïntegreerde mobiliteitsoplossing voor deelmobiliteit, openbaar vervoer en meer via de Figo TravelCard, ziet een sterke toename in de vraag van werkgevers. Dit komt doordat mobiliteitskosten stijgen en door de groeiende vraag naar flexibele mobiliteitsbudgetten door de werknemer. Waar werknemers voorheen moesten kiezen tussen een leaseauto of een OV-kaart, verwacht de moderne werknemer steeds vaker de vrijheid om zelf te bepalen hoe hij of zij reist. Deze verschuiving zorgt voor meer flexibiliteit, maar introduceert tegelijkertijd complexe uitdagingen voor organisaties. Wat vroeger een eenvoudige declaratie was, is uitgegroeid tot een gefragmenteerde en lastig te beheren kostenpost voor financiële en HR-teams. Figo lost dit probleem vandaag al op voor toonaangevende bedrijven zoals YoungCapital, Booking.com en Adyen.
De overgang naar flexibele mobiliteit brengt nieuwe uitdagingen voor werkgevers met zich mee. “De ervaring rondom zakelijk reizen is gefragmenteerd. Of het nu gaat om het dagelijkse woon-werkverkeer met het OV, een klantbezoek per taxi of deelauto, of een conferentie in het buitenland per vliegtuig of trein: werknemers hebben vaak geen naadloze toegang tot de meest efficiënte reisoptie die past binnen hun budget en planning. Figo staat zelfs voor Find en Go,” zegt Figo-oprichter Joost Pompe. “OV-abonnementen worden afgesloten en vervolgens vergeten, terwijl incidentele reizen vaak via persoonlijke accounts, zakelijke kaarten of handmatige declaraties verlopen. Dit resulteert in weinig inzicht voor werkgevers in daadwerkelijk gebruik, budgetten en ecologische impact. We zijn ontzettend enthousiast dat Edgar zich bij Figo aansluit, omdat hij een schat aan kennis, ervaring en netwerk meebrengt.” “Bedrijven willen en moeten hun medewerkers in het huidige klimaat flexibele mobiliteitsoplossingen bieden, terwijl ze grip houden op hun kosten en duurzaamheidsdoelstellingen,” zegt Edgar Verschuur. “Figo heeft een sterk team dat dagelijks concrete problemen oplost voor zijn klanten, en heeft met zijn moderne platform en impactvolle samenwerkingen een solide klantgroei laten zien. Daarnaast profiteren ze van de wereldwijde trend waarin betalingen in het (openbaar) vervoer verschuiven van gesloten naar open netwerken.”
Met de steun van Verschuur en de groeiende vraag naar slimme mobiliteitsoplossingen, is Figo uitstekend gepositioneerd om de transformatie van zakelijk mobiliteits- en onkostenbeheer te leiden. Figo ontwikkelt de infrastructuur om mobiliteit efficiënt te beheren – flexibel, transparant en zeer schaalbaar over verschillende markten heen.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.