Industry Wire

Geplaatst door dellian consulting Gmbh

Waar precisie en kracht samenkomen: Conrad is de nieuwe timing- en elektronica-partner van de BMW IBU World Cup Biathlon

Succesvolle kick-off bij het Loop One Festival in München – de officiële start van de samenwerking is eind november bij de opening van de World Cup in Östersund.

Conrad Electronic is vanaf seizoen 25/26 de officiële timing- en elektronica-partner van de BMW IBU World Cup Biathlon. Conrad ondersteunt daarmee een sport met een grote schare fans: volgens de Duitse televisiezender ZDF is de biatlon met gemiddeld 3,28 miljoen kijkers en een gemiddeld marktaandeel van 28,5 procent in het afgelopen seizoen nog steeds de populairste wintersport in Duitsland. De samenwerking kwam tot stand door bemiddeling van Infront, al jarenlang de exclusieve marketingpartner van de IBU. “Bij Conrad geloven we in de kracht die ontstaat wanneer mensen en technologie perfect samenwerken. Dat geldt zowel op de loipe en schietbaan als bij het professioneel inkopen van technische benodigdheden. Het merk Conrad en de biatlonsport passen perfect bij elkaar en we kijken er enorm naar uit om ons tijdens de World Cup als expert voor elektronica en techniek aan een internationaal publiek te presenteren”, vertelt Ralf Bühler, CEO van Conrad Electronic.

Oldenzaal, november 2025. Als officiële timing- en elektronica-partner van de BMW IBU World Cup Biathlon ondersteunt Conrad de organisatoren op in totaal tien wedstrijdlocaties in negen Europese landen met zeer uiteenlopende technische producten. Maar niet alleen professionele techniek is bij World Cup-evenementen een absolute must. Er is nog een andere parallel tussen Conrad en de biatlon: processen zo efficiënt mogelijk maken is niet alleen tijdens de wedstrijd cruciaal, maar ook bij de dagelijkse vlotte inkoop van technische benodigdheden, zoals mogelijk gemaakt door het Conrad Sourcing Platform. Olle Dahlin, voorzitter van de Internationale Biatlonunie (IBU), over de samenwerking: “We zijn zeer verheugd Conrad Electronic als nieuwe partner bij de IBU World Cup Biathlon te mogen verwelkomen. Hoogwaardige technische uitrusting en precisie behoren tot de essentiële fundamenten van onze sport. Met Conrad krijgen we een partner die niet alleen over grote expertise op deze gebieden beschikt, maar ook onze waarden van innovatie en continue ontwikkeling deelt. We kijken ernaar uit om samen de biatlonsport voor atleten en fans verder te versterken en nieuwe impulsen te geven.”Michael Witta, Senior Vice President Marketing Sales & Services bij Infront, benadrukt het belang van de samenwerking: “Deze samenwerking onderstreept de ambitie van de IBU om de biatlonsport consequent verder te ontwikkelen. Met Conrad komt er een partner bij die het thema technologie inhoudelijk versterkt en de evenementen op meerdere niveaus verrijkt. Het samenspel van sportieve precisie en technische deskundigheid zorgt voor merkbare meerwaarde voor alle betrokkenen.”

Verandering actief vormgeven

De biatlongemeenschap vierde haar succesvolle seizoensstart al midden oktober met de première van het Loop One Festival in het Olympiapark in München. De in totaal 65.000 enthousiaste fans kregen een bijzonder schouwspel te zien: biatlonsterren op rolski’s in een stedelijke omgeving, helemaal zonder sneeuw. Een mix van actie en entertainment die ook Conrad CEO Ralf Bühler enthousiast maakt: “Wie had gedacht dat biatlon ook zonder sneeuw kan? Dit gedurfde en innovatieve project laat zien: de wereld verandert heel snel en het is aan ons om nieuwe wegen in te slaan en deze verandering actief vorm te geven.”

Partner voor professionele inkoop

Precies deze bereidheid tot verandering is stevig verankerd in het DNA van Conrad. De succesvolle transformatie van klassieke handelsonderneming naar B2B-inkoopplatform voor technische benodigdheden zou zonder deze karaktereigenschap niet mogelijk zijn geweest. “Tegenwoordig zijn we een digitale infrastructuurpartner voor professionele inkoop. We verkopen niet alleen producten, maar ondersteunen bedrijven bij de integratie van digitale inkoopprocessen – op grote schaal en in heel Europa”, zegt Ralf Bühler tot slot.

CONRAD | PORTRET

Conrad Electronic is al sinds 1923 een betrouwbare partner voor technologie en elektronica. Het bedrijf heeft zich sindsdien ontwikkeld tot Sourcing Platform voor alle technische benodigdheden. Zakelijke klanten vinden bij Conrad precies wat ze nodig hebben om hun projecten of bedrijf tot een succes te maken: een breed en tegelijkertijd gespecialiseerd aanbod van bijna 2 miljoen productaanbiedingen, klantgerichte oplossingen en diensten, en bovendien persoonlijk professioneel en competent advies. Conrad vereenvoudigt met op maat gemaakte e-procurement-oplossingen complexe inkoopprocessen en helpt daarmee bedrijven van elke omvang en in alle sectoren tijd en geld te besparen. Fabrikanten en distributeurs kunnen als verkoper op de Conrad marktplaats snel en eenvoudig nieuwe doelgroepen en markten bereiken. Ook particuliere klanten profiteren van de professionele producten en diensten. Het familiebedrijf heeft zijn hoofdvestiging in Hirschau in Beieren (Duitsland) en is actief in 17 Europese landen.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht