Geplaatst door Popinto

Waarom opent Berlijn een pop-up store in Amsterdam?

Ruim 1,4 miljard euro hebben in Berlijn gevestigde startups in het eerste halfjaar van 2015 opgehaald. Dat is het hoogste bedrag dat in een Europese stad is opgehaald. Hoe doet Berlijn dat? Hoe komt het dat Berlijn zo populair is bij internetbedrijven?

Andrea Joras, managing director van Berlin Partner for Business and Technology, geeft donderdag 19 november in de speciale Berlijn pop-up store een toelichting voor de pers over de positie van Berlijn als tech hoofdstad van Europa. De pop-up store is een week lang van 16 tot en 22 november in de Utrechtsestraat 105 in Amsterdam te vinden.

Berlin Partner is een onderdeel van de stad Berlijn en is verantwoordelijk voor het aanjagen van de economie van de Duitse hoofdstad. De economie Berlijn groeit harder dan de rest van Duitsland. Berlijn heeft enorme aantrekkingskracht op jong talent en er zijn kapitaalkrachtige partijen als Rocket Internet  (moederbedrijf HelloFresh) gevesitigd.

Andrea Joras gaat ook in op de vraag op welke economisch factoren Amsterdam en Berlijn gemeen hebben en hoe steden het juiste klimaat voor start-ups kunnen scheppen. Ook directeur Burghard Kieker van visitBerlin is aanwezig bij de persconferentie en zal toelichting geven op de oorzaken en gevolgen van het sterk aantrekkende toerisme in de Duitse hoofdstad.

Vijf start-ups uit Berlijn zijn met hun producten aanwezig in de pop-up store om toelichting te geven op Berlijn en de mogelijkheden voor startups in deze stad. Een van deelnemende bedrijven is Raumfeld. In Nederland is Raumfeld vooral bekend met hun merk Teufel-speakers. Raumfeld opent in december een flagstore in Amsterdam.

Wanneer:     Donderdag, 19 november 2015, 12:30 uur.

Aansluitend gemütliches Berlin-Amsterdam-Get-together bei Happen und Häppchen.

Waar: Berlin Pop-up-Store, Utrechtsestraat 105, Amsterdam.

Amsterdam maakt deel uit van de Berlijn-tournee door vijf Europese metropolen – het is de vierde stad na Stockholm, London en Wenen. Parijs is de laatste stad die Berlijn aandoet.

Meer informatie: www.popinto.berlin