Geplaatst door Wacom

Wacom verstevigt marketing focus met Ed Neumann als Senior Vice President Marketing

Amsterdam, 18 november 2015 – Wacom kondigt vandaag Ed Neumann aan als Senior Vice President Marketing. In zijn rol zal Neumann de wereldwijde marketingactiviteiten ontwikkelen en vormgeven van Wacom’s Creative Business Unit, die zich focust op het productportfolio bestaande uit pentablets en creative pen displays. In zijn voorgaande posities binnen sales-, marketing- en operationele organisaties, bracht Neumann met succes verschillende innovatieve technologische producten en diensten op de markt. Als Senior Vice President Marketing zal hij zich richten op de ontwikkeling van overall marketingstrategieën en plannen voor de gehele productlevenscyclus. Hiermee legt Wacom de focus op gebruikerservaring en maximale klanttevredenheid.

“Met onze recente reorganisatie naar wereldwijde business units, waren wij op zoek naar een global marketeer die groot en buiten de bestaande kaders kan denken”, vertelt Jeff Mandell, Executive Vice President Branded Business. “Ed’s sterke leiderschapskwaliteiten, ervaring met product positionering en zijn innovatieve en creatieve aanpak binnen marketing waarborgt de indrukwekkende groei van onze Creative Business Unit.”

“Ik was direct aangetrokken door Wacom’s bedrijfsmissie om ’s werelds meest creatieve professionals te dienen”, legt Neumann uit. “Als creatieve marktleider heeft Wacom een enorme kans om creativiteit te blijven inspireren en zijn groei te versnellen door middel van innovatieve marketing.”

Voordat Neumann zich aansloot bij Wacom, was hij 15 jaar werkzaam bij Hewlett-Packerd. Hier bekleedde hij verschillende managementrollen waarin hij zich richtte op productmarketing, new business ontwikkeling en het vormgeven van nieuwe business modellen. Als HP’s Senior Marketing Director voor Global Home Printer Businesses, boekte hij successen op het gebied van mobiliteit, social media fotoprinting en gebruikerservaring. Terwijl hij aan het roer stond van de Product Marketing Organization, versterkte HP zijn nummer 1 marktpositie door zijn wereldwijde marktaandeel te vergroten door aandacht te geven aan winstgevendheid en klantervaring.

Over Wacom

Wacom, opgericht in 1983, is een internationale onderneming gevestigd in Japan (Tokyo Stock Exchange 6727) met kantoren over de hele wereld die de marketing en distributie in meer dan 150 landen ondersteunen. Al meer dan 30 jaar, werkt Wacom samen met de meest creatieve mensen en organisaties om hen te inspireren en faciliteren om de wereld een creatievere plek te maken. De producten van Wacom worden gebruikt door trouwe klanten voor de creatie van de meest bijzondere digitale kunst, films, special effects en productontwerpen. Zij hebben ook een significante bijdrage geleverd om technologie meer toegankelijk te maken op een natuurlijke en intuïtieve manier door pen tablets, creatieve en mobiele pen displays, digital interface oplossingen, stylus producten en eDocument oplossingen. Deze producten maken het voor iedereen mogelijk om hun creativiteit tot uitdrukking te brengen in digitale media, of dat nu artiesten, zakelijke gebruikers of mensen zijn die genieten van alledaagse creativiteit.

Wacom’s interface technologieën worden ook aangeboden als OEM-oplossingen aan toonaangevende producenten, waarbij Wacom feel IT technologieën geïntegreerd worden in PC, tablet of smartphone producten van vele strategische partners over de hele wereld.

Voor meer informatie over de producten van Wacom Europe ga naar: http://www.wacom.com