Geplaatst door Bosch

Laat je wasmachine, droger of vaatwasser vanaf nu automatisch starten wanneer het energietarief het laagst is.

Sinds 1 maart kunnen gebruikers van Bosch wasmachines, drogers, was-droogcombinaties of vaatwassers met de Home Connect-functie hun apparaat automatisch inschakelen op het exacte moment van de dag wanneer energie het goedkoopst is. Of – nog beter – wanneer ze voldoende zonne-energie in huis hebben. En dit allemaal dankzij de nieuwe samenwerking van Bosch met HomeWizard, een pionier op het gebied van energiebesparende diensten.

Economisch: start je Bosch huishoudapparaten met Home Connect-functie op het voordeligste moment van de dag
Met de stijgende energieprijzen van de afgelopen jaren zijn consumenten zich meer en meer bewust van de energiekosten van hun huishouden. De samenwerking tussen Bosch en HomeWizard helpt de consument hierbij. Zij bieden – als één van de eersten op de markt – de consument namelijk de mogelijkheid om apparaten automatisch te laten starten op energie van eigen zonnepanelen. Voor consumenten zonder zonnepanelen, maar met een dynamisch energiecontract is het mogelijk om de apparaten automatisch te laten starten op het voordeligste moment van de dag. Daarnaast krijgen consumenten via de gratis HomeWizard Energy-app een overzicht van het energieverbruik van hun huishouden.
Doelgroep: huishoudens met zonnepanelen of een dynamisch energiecontract
Huishoudens met eigen zonnepanelen kunnen het was-, droog- of spoelprogramma van hun wasmachine, droger, was-droogcombinatie of vaatwasser automatisch starten op het moment dat hun zonnepanelen de meeste energie genereren. Via de HomeWizard Energy-app kan de consument instellen dat de apparaten hoofdzakelijk draaien op zelf opgewekte energie. Via de app kan geselecteerd worden tussen welke uren het apparaat moet starten. Binnen deze uren zal dan automatisch het was-, droog- of spoelprogramma draaien op het moment dat de zonnepanelen de meeste energie genereren. Het apparaat start ook wanneer de zonnepanelen niet genoeg opwekken, bijvoorbeeld op regenachtige of bewolkte dagen. Hierdoor is het apparaat altijd op het juiste moment klaar en blijft de consument niet zitten met vieze was of vaat.

Ook consumenten met een dynamisch energiecontract kunnen hun voordeel doen. Ze kunnen hun Bosch huishoudapparaat met Home Connect-functie starten op het exacte moment van de dag waarop de energieprijs het laagst is. De consument hoeft alleen aan te geven in welke tijdsspanne het apparaat mag
starten, zodat de was of vaat op tijd klaar is. Hierdoor kan ook de druk op het elektriciteitsnet worden verlicht, waardoor netcongestie kan worden voorkomen.
Gebruiksvriendelijk
Het gebruik van de HomeWizard Energy-app met de slimme huishoudapparaten van Bosch is een fluitje van een cent dankzij de integratie in het Home Connect-netwerk. De HomeWizard Energy-app beschikt over een interface met intuïtieve navigatie voor gebruikers van alle leeftijden. Ook de bijhorende HomeWizard P1 Meter – een slimme wifi-dongel die in de digitale meter in de meterkast wordt geplaatst – is eenvoudig te installeren. Deze P1 Meter geeft inzicht in het realtime elektriciteits- en gasverbruik van je huis en moet apart worden aangeschaft voor het automatische gebruik van zelf opgewekte zonne- energie. Voor slechts € 29,95 kan de P1 Meter worden aangeschaft.

Over Bosch Huishoudapparaten
De naam Bosch staat wereldwijd bekend als symbool voor uitstekende kwaliteiten en betrouwbaarheid. Al meer dan 85 jaar voldoen de huishoudapparaten van Bosch aan deze standaard: Bosch is Europa’s meest toonaangevende fabrikant van huishoudapparaten. Zijn producten zijn uitsluitend gebaseerd op de daadwerkelijke behoeften van moderne huishoudens. Dankzij superieure technologie en verrassend eenvoudige oplossingen bereiken ze moeiteloos perfecte resultaten en maken ze het dagelijks leven makkelijker. Daarnaast zorgen hoogwaardige, nauwkeurig afgewerkte materialen en een tijdloos, geprezen ontwerp voor onmiskenbare kwaliteit en duurzaamheid. De erkende
hoge servicekwaliteit versterkt het vertrouwen van de gebruiker in het merk en onderstreept het leidende principe van Bosch: Technologie voor het leven. Bosch huishoudapparaten met Home Connect-functie beschikken over tal van
extra nuttige functies, zoals bediening via voice control of smartwatches en het instellen van individuele routines.

Voor meer informatie over de samenwerking tussen Bosch en HomeWizard ga naar: https://www.bosch-home.nl/bosch-ontdekken/home-connect/homewizard.

Home Connect verbindt verschillende merken van huishoudapparaten in één handige app en breidt ze uit met tal van nuttige functies, zoals bediening via voice control of smartwatches en het instellen van individuele routines. Als een open platform wordt Home Connect voortdurend uitgebreid met functies en diensten in samenwerking met nieuwe smart home partners en maakt het interactie mogelijk met andere slimme smart home apparaten en -diensten. Op dit
moment kunnen Home Connect-geactiveerde apparaten op een handige, gepersonaliseerde manier worden gebruikt in meer dan 60 landen, 30 talen en met meer dan 50 partners. Home Connect is beschikbaar voor de home appliance merken Bosch, Siemens, Gaggenau en Neff. Home Connect GmbH is een dochteronderneming van BSH Hausgeräte GmbH.

Voor meer informatie, bezoek Verbind je huishouden | Home Connect (home-connect.com) en volg ons op LinkedIn, Facebook en Instagram.

HomeWizard werd opgericht in 2011 in Noordwijk, Nederland. Het bedrijf begon als leverancier van domotica en slimme keukenapparatuur, maar sinds 2021 richt HomeWizard zich voornamelijk op gebruiksvriendelijke diensten en gadgets die hun gebruikers inzicht bieden in het energieverbruik – waardoor ze geld besparen. Daarnaast kunnen deze diensten het milieu ten goede komen. De hardware en software worden uitsluitend ontwikkeld en vervaardigd door HomeWizard, met als bijkomend voordeel dat ze werken ongeacht de energieleverancier van de gebruiker.Voor meer informatie, zie www.homewizard.com/.