Industry Wire

Geplaatst door Picnic

Websuper Picnic haalt in december ook kerstkaarten op

Amsterdam, 4 december 2025 – Picnic haalt vanaf volgende week kerstkaarten op tijdens de dagelijkse bezorging van boodschappen. Deze nieuwe service wordt de hele feestmaand december aangeboden. Daarnaast is het mogelijk om zowel de kaarten voor de feestdagen als de Decemberzegels thuis te laten bezorgen. Samen met Picnic zorgt PostNL ervoor dat alle kerstkaarten die uiterlijk op 19 december worden gepost voor de kerstdagen op de deurmat van vrienden en familie vallen.

Het bericht gaat verder onder de foto.

De runners van online supermarkt Picnic halen vanaf volgende week kerstkaarten op tijdens de dagelijkse bezorging van boodschappen. Deze nieuwe service wordt de hele feestmaand december in samenwerking met PostNL aangeboden. Klik op de foto om het rechtenvrije beeld in hoge resolutie te downloaden.
Het bestellen van kaarten en postzegels kan gewoon in de app van Picnic, samen met de dagelijkse boodschappen. De Decemberzegels van PostNL zijn dit jaar ontworpen door de Efteling. Vanaf 8 december neemt de bezorger de beschreven en gefrankeerde kaarten weer mee als hij de boodschappen komt bezorgen, waarna deze overgedragen worden aan PostNL. December is jaarlijks een van de drukste maanden voor het postbedrijf. Maandag 22 december is een extra postbezorgdag voor het bedrijf om de grote hoeveelheden kerstkaarten te bezorgen.

Warme kerstgroet
“Kerst draait om contact met elkaar en met deze samenwerking maken we het nóg makkelijker om iemand een warme kerstgroet te sturen”, zegt Michiel Muller medeoprichter van Picnic. “Je schrijft alleen de kaart en plakt een postzegel, wij zorgen ervoor dat de kaart op de bus gaat.”

De band tussen de websuper en het postbedrijf is warm, aangezien ze gezamenlijk op het shirt van wielerploeg Team Picnic PostNL staan. Naast de sportieve samenwerking vinden beide partijen elkaar ook in de dienstverlening aan consumenten. Zo nemen de runners van Picnic al geruime tijd retourpakketjes voor PostNL mee en daaraan worden nu dus ook kerstkaarten toegevoegd. Klanten hoeven daardoor niet met de auto of de fiets naar een PostNL-punt te gaan, waarmee ze tijd besparen en minder CO2 uitstoten.

Over Picnic
Voor de lancering eind 2015 heeft Picnic drie jaar lang in stilte met een team van 30 specialisten gewerkt aan het thuisbezorgen van boodschappen zonder onnodige tussenschakels. De klant kiest welke rit het beste uitkomt en weet via de Picnic boodschappenradar tot op de minuut precies hoe laat de bezorging zal plaatsvinden. De kosten van deze nieuwe manier van distributie zijn zo laag, dat de bezorging gratis is. In 2018 startte Picnic ook in Duitsland en in 2021 in Frankrijk. Picnic is een initiatief van ondernemers Joris Beckers, Frederik Nieuwenhuys, Michiel Muller en Daniel Gebler.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht