Industry Wire

Geplaatst door Hatch

Wereldwijde ‘Where to Buy’-specialist Hatch sluit partnership met omnichannel retailer Euronics

Amsterdam, 6 oktober 2020 – Het Nederlandse Hatch, een wereldwijde leverancier van ‘Where to Buy’-oplossingen, heeft een langetermijnsamenwerking gesloten met Euronics, de leidende retailer in wit- en bruingoed. Het partnership, dat twee topspelers op het gebied van omnichannel retail samenbrengt, startte in juni 2020.

Op basis van het partnership beveelt Euronics Hatch aan als voorkeurs- ‘Where to Buy’- leverancier. De Onlineen Local-oplossingen van Hatch komen beschikbaar in de 34 landen in Europa, het Midden-Oosten en Afrika (EMEA) waar Euronics actief is. Hatch werkt samen met Euronics International en zijn regionale retailers om een ‘connected customer journey’ te bouwen tussen websites van de belangrijkste leveranciers van Euronics en de online en in-store points of sales van de Euronics-retailers. Euronics beschikt momenteel over 26 retailorganisaties en is actief in 34 landen. Rond de 5.500 ondernemers exploiteren 8.800 winkels.

Zowel Hatch als Euronics kiezen voor een consumentgedreven, omnichannel benadering voor hun activiteiten, wat dit een sterk partnership maakt. Het verrijkt de customer journey en creëert een omnichannel ervaring voor honderden grote merken die leveren aan Euronics-retailers. De Euronics Group faciliteert de online customer journey door de producten van belangrijke merken zichtbaar te maken via zijn uitgebreide retailnetwerk.

Hans Carpels, President Euronics International: “Wij hebben in de afgelopen dertig jaar een schat aan ervaring opgedaan in het verwelkomen van shoppers binnen ons uitgebreide netwerk van fysieke en virtuele winkels in de EMEA- en Eurazië-regio. Met een klantgedreven aanpak waarbij klanten hun aankopen via het kanaal van hun voorkeur kunnen doen, is het ons doel om een ‘connected’ digitale ervaring te bieden. De samenwerking met Hatch is cruciaal om dat mogelijk te maken.”

Joris Kroese, CEO en oprichter Hatch: “Door het toevoegen van een ‘Koop nu’-button aan merkproductpagina’s bieden we consumenten de mogelijkheid om direct producten te kopen bij Euronics-retailpartners, zowel online als in-store, en direct vanaf de merkwebsite. Door het bieden van voorraadinformatie en geografische winkelinformatie halen we de scheiding weg tussen de verschillende saleskanalen en zorgen we voor een ‘connected customer journey’ voor onze klanten. Bovendien helpen we de band tussen merken en retailers te versterken. In 2020 sturen we ongeveer zestig miljoen leads van merken naar retailers, waaronder Euronics. Dit staat voor een ongekende omzet van 110 miljard euro voor merken en retailers. Dat cijfer zal naar verwachting nog hoger zijn dankzij een nieuw record in het vierde kwartaal.”

Hatch heeft zich in de afgelopen tien jaar gevestigd als de toonaangevende ‘Where to Buy’-specialist. Het bedrijf verbindt wereldwijde grote merken binnen de consumentenelektronica, computing en andere met bekende retailers. De Online- en Local-oplossingen van Hatch halen de scheidslijnen tussen e-commerce en fysieke winkels weg en zorgen zo voor een echte omnichannel-ervaring voor consumenten. Hatch is al sinds 2010 actief bezig met het samenbrengen van de online en offline retailwereld en biedt innovatieve oplossingen aan bekende elektronica- en computingmerken als Microsoft, Nvidia, Samsung en meer.

###

Over Euronics

Euronics is een internationaal collectief van nationale retailers die actief zijn in de EMEA-regio en Eurazië (CIS). Zij leveren innovatieve elektronica aan consumenten via een omnichannel benadering. De groep werd opgericht in 1990 en is actief in 34 landen in EMEA met een totale omzet van 19,8 miljard euro. Euronics is een van de grootste retailers op het gebied van consumentenelektronica met een uitgebreid netwerk van fysieke en online winkels.

Over Hatch

Hatch, opgericht in 2010 door Joris Kroese, heeft zijn hoofdkantoor in Amsterdam. Het bedrijf biedt wereldwijd innovatieve ‘Where to Buy’-oplossingen aan bekende merken binnen de consumentenelektronica en computing. Door topmerken te verbinden met wereldwijde retailers (online en in-store) creëert Hatch een naadloze omnichannel koopervaring, waarbij consumenten via elk kanaal aankopen kunnen doen. Hatch kreeg in maart 2015 een investering van € 3,5 miljoen van Vortex Capital Partners. Er werken op dit moment meer dan 50 mensen in vestigingen in Amsterdam, Bangkok, Kiev, Moskou en Taipei.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht