Geplaatst door Infotheek

Wetterskip Fryslân gunt aanbesteding ‘Mobile Devices’ aan Infotheek

Leiden, 21 april 2017 – Wetterskip Fryslân wijst de Europese aanbesteding Mobile Devices toe aan Infotheek. De overeenkomst behelst de levering van tablets en smartphones, het faciliteren van een webportal en advies over mobiele apparatuur. De basisduur van de raamovereenkomst is drie jaar met een verlengoptie van één jaar. De totale opdrachtwaarde inclusief optiejaren wordt geschat op € 520.000 euro exclusief BTW.

Het waterschap van de Noord-Nederlandse provincie wordt vanaf heden in haar mobiele wensen voorzien door Infotheek. De hardware levering bestaat uit zo’n 250 Apple iPads en 580 Apple iPhones. Tevens kunnen bestellingen voortaan gedaan worden in de gepersonaliseerde bestelomgeving en is er keuzevrijheid in de verschillende besturingssystemen en A-merken. Ook zal Infotheek het onderhoud aan de apparatuur, zowel binnen als buiten de garantie, uit handen nemen.

Daarnaast voorziet Infotheek Wetterskip Fryslân van advies rondom de implementatie en het beheer van de nieuwe apparatuur. Een woordvoeder van het Friese Waterschap laat weten dat onder andere het voorgestelde Device Enrollment Program (DEP) en het Mobile Device Management (MDM) systeem de doorslag gaven om de opdracht aan Infotheek te gunnen. Beide programma’s maken deel uit van de Apple Deployment Programs, waarmee apparaten met iOS en OS X besturingssystemen volledig draadloos en zonder fysieke toegang kunnen worden geconfigureerd.

Bovendien neemt Infotheek de gebruikte apparatuur in, in ruil voor een vergoeding. Door de levenscyclus van deze ICT-apparatuur te verlengen draagt Infotheek bij aan de transitie naar een circulaire economie, een van de belangrijkste strategische doelen van de Europese IT-gigant.

Over Infotheek Group
Infotheek Group is opgericht in 1991 en is Europees marktleider op het gebied van circulaire ICT. De groep bestaat uit meerdere labels, waaronder de value added reseller Infotheek, distributeur Xeptor IT Distribution, consumentenwebshop 4Launch en Hardware as a Service (HaaS) bedrijf Flex IT Rent. Infotheek Group beschikt over het grootste refurbishment-centrum van Europa. Infotheek Group is tevens initiatiefnemer van de stichting IT4Kids, waaraan bedrijven hun oude IT-apparatuur kunnen doneren. Van de opbrengst ondersteunt IT4Kids projecten voor jeugd en sport. Bij Infotheek Group werken ruim 600 medewerkers, verspreid over 21 vestigingen in Europa.