Geplaatst door e-Spirit

Witzenmann bouwt digitale b2b-kanalen met e-Spirit

Amsterdam, 11 juli 2019 – e-Spirit, leverancier van het FirstSpirit Digital Experience Platform (DXP), kondigt vandaag aan dat de Witzenmann Group, één van de grootste leveranciers van metalen componenten ter wereld, gaat werken met FirstSpirit. Witzenmann koos voor het CMS van e-Spirit omdat de technologie een groot aantal digitale kanalen kan ondersteunen met verschillende talen en voor verschillende landen.

De implementatie van e-Spirit bij Witzenmann wordt uitgevoerd door partner Logic Joe. Het bedrijf gebruikt met name FirstSpirit vanwege de interoperablitieit en integratiemogelijkheden van de technologie. Witzenmann maakt onder andere gebruik van Brandmaker MRM, MediaPool DAM, Microsoft Dynamics CRM, ClickDimensions en Google Tag Manager. Met behulp van FirstSpirit komen de systemen samen in één digital experience platform.

De eerste twee websites – witzenmann.com en witzenmann.de – zijn reeds live. Tegen het einde van 2019 zullen alle zestien landenwebsites van Witzenmann live zijn gebracht in de e-Spirit cloud.  “De technologie is future proof en is zeer makkelijk te gebruiken,” zegt Jochen Geiger, hoofd marketing bij The Witzenmann Group. “Onze website produceert nu kwalitatief hoogwaardige leads en geeft zeer nuttige inzichten voor het sales team. En omdat het een SaaS-oplossing is, is onze IT-afdeling geen tijd meer kwijt met het ondersteunen van de websites.”

“Dit project laat mooi zien wat de kracht is van de FirstSpirit Cloud voor B2B-gebruikers,” vertelt Matthias Meijer, manager Benelux bij e-Spirit. “Onze technologie geeft klanten de beschikking over enterprise functionaliteiten, zoals automatisch vertalen, merkbeeldbanken en workflows ten behoeve van governance. En tegelijk kent ons CMS de flexibiliteit van een headless CMS door de API-architectuur en scheiding tussen frontend en backend.”

##

Over de Witzenmann Group

De Witzenmann Group is één van de grootste leveranciers van metalen buizen, balgen, uitzettingsvoegen en auto onderdelen. Meer dan 4.600 werknemers bij 24 bedrijven in 19 landen leveren maatwerkproducten voor ieder denkbare industrie en sector.

Meer over Witzenmann: https://www.witzenmann.com

Over e-Spirit

E-spirit is een aanbieder van een digital experience platform en richt zich speciaal op het optimaliseren van buyer journeys. e-Spirit is opgericht in 1999 en is onderdeel van de Adesso Group. Het bedrijf heeft kantoren op zestien locaties in Duitsland, de Verenigde Staten, Groot Brittannië, Benelux, Oostenrijk en Zwitserland. Klanten zijn onder andere BASF, s. Olivier, Hugo Boss, Commerzbank, L’Oreal Luxe, MAN, Media Saturn en Rijksportaal.

Kijk voor meer informatie op www.e-spirit.com