Industry Wire

Geplaatst door AdDynamics BV

WWSR Media BV: "Met AdDynamics meer omzet uit onze websites…"

WWSR Media B.V. exploiteert innovatieve internetprojecten, voornamelijk gericht op voetbal, die dagelijks tienduizenden bezoekers mogen verwelkomen. Eén van hun grootste sites is www.voetbalcentraal.nl

Na een zorgvuldige oriëntatie heeft WWSR AdDynamics gekozen als platform om de komende jaren hun ad serving, ad management en yield optimisation mee te structureren.

Nick Velten, directeur van WWSR Media B.V.: “De keuze voor AdDynamics was uiteindelijk eenvoudig. Met AdDynamics hebben we namelijk alle tools in handen om onze inventory aan display advertising zeer goed te managen. Inventory forecasting helpt ons vast te stellen wanneer we nog inventory beschikbaar hebben. De Sales Advisor ondersteunt onze verkoopmedewerkers door het uitwerken van kant en klare campagne adviezen die aan klanten gepresenteerd kunnen worden. Daarbij houdt AdDynamics rekening met de resultaten van vergelijkbare, in het verleden gedraaide campagnes én met de beschikbare inventory in de periode waarop het campagne advies gebaseerd is. Kortom, we hebben onze inventory en forecasting goed onder controle.”

WWSR maakt tevens gebruik van de yield optimisation die in AdDynamics is opgenomen. Nick: “Het feit dat we onze rest inventory kunnen aanbieden aan derden en dat AdDynamics automatisch bepaalt welke derde partij op welk moment het meeste voor ons oplevert, is natuurlijk een prachtige feature.”

Naast display advertising heeft WWSR ook inkomsten uit lead generatie. AdDynamics bepaalt constant wat voor WWSR de hoogste opbrengst geeft op basis van de actieve bezoeker. Moet er op een bepaalde positie een cpm based campagne worden getoond, of levert een performance based campagne op dat moment meer op omdat de actieve bezoeker een profiel heeft waarvan bekend is dat dergelijke bezoekers bovengemiddeld vaak op een performance based advertentie klikken? AdDynamics weet het!

Nick: “We zijn er van overtuigd dat we met AdDynamics meer omzet uit onze websites halen. Dat is voor ons de belangrijkste reden om in te stappen. Maar daarnaast is voor ons het feit dat AdDynamics een Nederlands bedrijf is, ook van belang. Het communiceert makkelijker en eenduidiger en wij vinden het wel mooi dat er een Nederlands bedrijf is dat de Europese ambities van AdDynamics heeft. Eindelijk wat anders dan de Amerikaanse hegemonie.”

Over AdDynamics: AdDynamics beweegt zich op het high end niveau van de online advertising markt, en integreert verschillende aspecten van deze markt in één platform. AdDynamics is een Nederlands ad delivery en yield management platform waar de afgelopen 4 jaar aan is ontwikkeld. Door uitgebreide functionaliteit te bieden in combinatie met een aantrekkelijke prijsstelling is het de ambitie vanb AdDynamics om binnen 5 jaar een middelgrote speler op de Europese online advertentiemarkt te zijn.

Voor vragen over dit nieuwsbericht kunt u terecht bij:
AdDynamics BV / info@addynamics.eu

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht