Geplaatst door XS2RADIO

XS2RADIO genomineerd voor Dutch Applied AI Award 2020

ICT-vaktitel Computable, podcast De Dataloog en de Hogeschool van Amsterdam hebben de acht genomineerden bekendgemaakt voor de Dutch Applied AI Award 2020. De genomineerden vormen een bonte stoet van tech-startups en projecten die artificial intelligence inzetten, aangevuld met een product waarin ai is ingebouwd. De komende dagen gaan de kandidaten pitchen in De Dataloog – waarvan we de podcast later uitzenden. Een vijfkoppige vakjury zal de acht pitches gaan beoordelen om op 24 november de winnaar aan te wijzen. Een van de genomineerden is de Hilversumse startup XS2RADIO.

Het XS2RADIO-platform geeft uitgevers, (semi) overheidsinstellingen en organisaties met een newsroom de tools om met hun bestaande tekstuele content om te zetten naar audio met soundscaping. XS2RADIO biedt nieuwe verdienmodellen en de mogelijkheid om de doelgroepen op andere momenten van gebruik te bereiken. Ideaal voor mensen ‘on the move’, de headphone generation, maar ook visueel beperkten en laaggeletterden.

Met het TTS-platform van XS2RADIO kunnen organisaties eenvoudig en tegen zeer lage kosten een nieuw mediakanaal opzetten om doelgroepen op anderen momenten te bereiken. XS2RADIO biedt een end-to-end-platform voor uitgevers dat binnen enkele dagen opgezet kan worden.
XS2RADIO is onderdeel van XS2AUDIO BV.