Youfone omarmt als eerste Nederlandse mobiele provider internetbellen

Als eerste mobiele provider in Nederland omarmt Youfone het bellen via een internetverbinding. De provider heeft een app ontwikkeld waarmee goedkoop van en naar het buitenland gebeld kan worden. Consumenten kunnen daardoor tot wel 80% besparen. Met het omarmen van internetbellen wil Youfone een trend zetten en een alternatief leveren voor de dure belminuten die andere mobiele providers bieden. De mobiele aanbieder verwacht dat internetbellen over met de mobiele telefoon de toekomst is en dat zij met het aanbieden van de app een voorsprong op de concurrentie pakken.

“De telecommarkt blijft tot nu toe krampachtig vasthouden aan traditioneel bellen”, aldus Valentijn Rensing, CEO van Youfone. “Op de lange termijn zijn abonnementen met belminuten niet meer houdbaar. In de toekomst bestaan mobiele abonnementen uit een databundel. Bellen en tekstberichten gaan dan via die databundel. Zorgen voor een aantrekkelijk aanbod voor internetbellen heeft onze prioriteit. Zo pakken wij een voorsprong op de concurrentie.”

Buitenland
De app richt zich in eerste instantie op het gebruik van de telefoon in het buitenland. De roamingtarieven die mobiele providers rekenen staan onder druk. Met de app wil Youfone consumenten een goedkoop alternatief bieden voor de hoge belkosten in en buiten Europa. Consumenten kunnen tot wel 80% besparen. Binnen de EU kost bellen naar mobiele nummers slechts 10 cent en bellen naar vaste nummers 5 cent per minuut. Een fractie van de belkosten die providers nu rekenen. Ook intercontinentaal bellen is goedkoop. Vanuit Nederland naar de VS bellen kost bijvoorbeeld 5 cent per minuut.

Trend
Mobiel bellen via de internetverbinding is in opkomst door de beschikbaarheid van publieke WiFi-hotspots en 4G-verbindingen. Met de ontwikkeling van de app wil Youfone de trendsetter zijn in het nieuwe speelveld van de telecommarkt. “Als bellen via internet straks de standaard is, dan hebben wij een voorsprong”, zegt Rensing. “Het voordeel van deze app is dat de ontvangende partij de app niet nodig heeft, die ziet het als een gewoon telefoongesprek binnenkomen.”

Over Youfone
Youfone is een onafhankelijke mobiele provider en verkoopt uitsluitend sim only abonnementen op de Nederlandse markt. Als ‘Mobiel Virtual Network Operator’ (MVNO) maakt Youfone gebruik van het betrouwbare KPN netwerk. Als prijsvechter wil Youfone consumenten mobiele telefonie tegen de scherpste prijs bieden. Innovatieve oplossingen zoals de VoIP-app, en gratis van Youfone naar Youfone bellen passen daarom binnen het aanbod van Youfone.
————————————————————————————————————————
Noot voor de redactie: Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Klaas Johan Kloppenburg  020-750.83.84