Geplaatst door Zalando

Zalando onthult vernieuwde Designer Experience en samenwerking met Rina Sawayama

De veelzijdige artiest is nieuwe ambassadeur van het designer- en luxe aanbod
De nieuwe Zalando Designer experience biedt een boutique-stijl winkelervaring voor designermerken op Zalando.
Zalando gaat een jaar lang samenwerken met de Brits-Japanse muzikant en actrice Rina Sawayama, die ambassadeur wordt van het designeraanbod op de Europese e-commerce bestemming.
De vernieuwde Designer experience en samenwerking met Rina Sawayama onderstrepen de toewijding van Zalando aan het bieden van excellente klantervaring en inspiratie.

BERLIJN, 22 januari 2024 – Zalando, een toonaangevende Europese e-commerce bestemming voor mode en lifestyle, introduceert de vernieuwde Designer experience op de website en in de app. Dit biedt designermerken de kans om hun (nieuwe) collecties in een boutique-stijl winkelomgeving onder de aandacht te brengen bij klanten van Zalando.

De nieuwe omgeving voor designermerken biedt een inspirerende winkelervaring die is afgestemd op liefhebbers van designermode. Merkpartners kunnen zo nog beter hun verhaal vertellen en collecties, campagnes en samenwerkingen bekendmaken dankzij dynamische designelementen binnen een unieke en visuele omgeving.

“Klanten zoeken op Zalando steeds vaker naar inspiratie, personalisatie en nieuwe producten. De interesse in designermerken neemt toe, wat duidelijk naar voren komt in het stijgende aantal zoekopdrachten naar luxemerken op Zalando. Dit is een kans om een inspirerende bestemming te bieden aan iedereen, van trouwe klanten die regelmatig eigentijdse en luxeartikelen kopen tot mensen die voor het eerst een aankoop doen”, vertelt Lena-Sophie Roeper, directeur Designer & Luxury bij Zalando.

Fabio Baum, General Manager Benelux & Nordics bij Zalando, vult aan: “We bevinden ons in een unieke positie om klanten te inspireren met designer- en luxe mode. We weten dat Nederlandse klanten verschillende stijlen combineren en ook op zoek zijn naar designerkleding. Ik ben zeer enthousiast dat we ons volledig inzetten voor deze cruciale categorie – het is een stap die ons zal helpen een nog diepere band op te bouwen met onze Nederlandse klanten. Tegelijkertijd ben ik ervan overtuigd dat we, door een luxe boutique-stijl winkelervaring te creëren, Zalando verder positioneren als een sterke, vernieuwende en inclusieve partner voor luxe- en designermerken.”

Zalando viert de lancering van de vernieuwde winkelervaring met een samenwerking met de Brits-Japanse muzikant en actrice Rina Sawayama. Zij is dit jaar de officiële ambassadeur van het designer- en luxe mode aanbod. Zalando en Rina Sawayama vieren het hele jaar door de belangrijkste momenten op de modekalender. De samenwerking wordt afgetrapt met een creatieve campagne, die de vele facetten van Rina’s persoonlijkheid en stijl toont.

De vernieuwde Designer experience en de samenwerking met Rina Sawayama dragen bij aan Zalando’s streven om klanten te voorzien van inspiratie en een hoogwaardige winkelervaring. In samenwerking met Highsnobiety, introduceerde het bedrijf vorig jaar ‘Stories bij Zalando’, een visuele tool die klanten uitnodigt om trends te ontdekken op het gebied van mode, cultuur, persoonlijkheden en exclusieve samenwerkingen. Hier werden designermerken zoals GmbH, Ludovic de Saint Sernin en exclusieve samenwerkingen zoals MM6 x Chenpeng in de schijnwerpers gezet.

Zalando Designer biedt een assortiment van historische, hedendaagse, designer- en high end- streetwearmerken, naast opkomende sterren en tijdloze klassiekers. Het assortiment omvat onder meer de in Amsterdam gevestigde merken Filling Pieces en Stieglitz, en Lardini, Aspesi, Bally, Helmut Lang, Proenza Schouler White Label, Victoria Beckham, Missoni, Rabanne, Vivienne Westwood, 032C, GCDS, Peter Do, Ahluwalia, Ralph Lauren en Emporio Armani.